Gå til innhold

Merker man en spontanabort?


Mummy2be´med to tette:p

Anbefalte innlegg

Jeg har omtrent ingen tegn på at jeg er gravid. Tok 5 tester foige uke som alle var positive, og dagene etter merket jeg noen få tegn.. men nå kjenner jeg ingen verdens ting. Er idag 6+3, og ser at andre som er kommet like langt har mye mer symptomer..

 

Jeg er livredd for at min lille huleboer ikke er i live inni der.. Hadde jeg merket det dersom jeg aboterte? eller kan slikt skje uten blødninger og smerte også? Jeg har jo virkelig ingen anelse på slike ting..

 

Har akkurat flyttet, og meldte om skifte av fastlege med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Men jeg blir først pasient hos denne legen 1. okt. Så da kan jeg vel ikkje bestille time der heller?

 

burde jeg gå og få tatt en innvendig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke alle som har symptomer. Med en sa vil du merke det iogmed at fosteret blør ut, og det er magesmerter. Med en ma så merker man det ikke tror jeg. Men forhåpentligvis så står alt bra til med spiren din. Er like normalt å ikke kjenne symptomer som å ha dem.. :)

 

Du kan fint ringe å bestille time hos din kommende fastlege, men er mulig du ikke får en med engang, eller kommer til din lege, men at du heller kommer til en turnus lege, men det har jo ikke så mye å si egentlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. jeg har to barn fra før og nå en på vei..

3 vidt forskjellige graviditeter..

men før første grviditet hadde jeg også en spontanabort..og det var vondt! -ikke til å komme unna!

jeg mistet følelsen av at jeg var gravid, mistet mine ømme pupper og sinnet mitt visste at noe var gærn`t av en eller annen merksnodig moderlig ( sikkert) grunn..

-fosteret døde i ca 12 uke og jeg gikk med det dødt i livmoren til ca 16 uke pga en lege som ikke ville høre på meg fordi jeg var en første gangsmor..

Om du har en ordentlig lege så forteller du han/ ho om urolighetene du har og jeg tror du vil få en ultralyd...det gjorde jeg med svangerskap nr 2...da ble det u.l i uke 7 og mamman( meg) var da en rolig ung dame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to MA'er. Hadde symptomer på graviditet i uke 10, men når jeg var på UL så hadde fosteret vært død i 4 uker.

Har fått en gutt etter dette.

Nå gravid igjen, men kjente så og si ingenting før uke 6. Da kom litt mensmurringer (lurer på om dette er livmoren som utvider seg, håper i hvert fall det). Disse har jeg sikkert annen hver dag og varer ikke mer enn 5 min. Forsøker å kjenne etter ømme bryst og kvalme, og tror jeg kanskje føler litt hvis jeg tenker lenge nok på det. Nei, her er det lite symptomer. Skal på UL om 2 uker, da er jeg i uke 9. Gruer meg veldig, da jeg ikke ønsker å håpe for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i April og merket ingenting til det. Var på innvendig UL og da så de at hjerte ikke slo og fosteret hadde vært død i magen i 2 uker. Bestilt Ul i dag, men over en uke til så klarer ikke og slappe av før jeg ser ett hjerte som slår.... Nei gleder meg til disse 12 ukene er ferdig!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...