Gå til innhold

Vil ta utdannelse, hvordan går jeg fram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottar overgangstønad, og jobber litt ved siden. Men siden jeg droppet ut av vidergående på første året, har jeg ingen utdannelse bak meg.

Hvordan går jeg fram? Bestille møte hos nav? Har de oversikt over utdanningssteder osv?

Jeg vil ikke begynne på vanlig videregående, orker ikke tanken på å sitte på skolebenken med fjortiser...

Noen med tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ta utdannelse så må du nok begynne med vgs.. Du kan jo ta den som privatist, men siden du må ta alle fagene fra alle årene, så blir det jo fort veldig mye...

Da jeg gikk på vgs hadde vi et par voksne i klassen.. GIkk helt fint det =)

Skrevet

først vil jeg spørre deg: hvor bor du og hvor gammel er du?

Jeg er 25. fikk første mann når jeg var 19 og fikk ikke fullført videregående. jeg begynte for to år siden på voksen opplæring og tok grunnfagene du trenger for studiekompetanse over to år for at det skulle være lettere med barn og for å kunne jobbe litt på si. da gikk jeg ikke med noen fjortiser og overgangsstønaden beholder du. i tillegg har du krav på støtte til utdanning så det skal ikke koste deg penger. Dersom du er i utdanning får du jo også utvidet overgangsstønaden dersom du har hatt den de tre årene du skulle hatt den. jeg går nå på sykepleien og det går veldig bra. Har forresten to barn på 3 og 6.

lurer du på noe mer er det bare til å ta kontakt på [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...