Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er ti måneder og ligger fortsatt greit på stellebordet (etter en kamp for et par måneder siden som jeg vant:) ). Nå er vi på vei inn i nytt hus, vaskemaskinen er flyttet ned i vaskekjelleren og kan ikke brukes som stelleplass lenger. Så da tenkte jeg å gå til innkjøp av et billig stellebord fra IKEA.

Men da lurer jeg på. Hvor lenge bruker man egentlig stellebord? Syns det er helt ypperlig å legge ham der ved morgen- og kveldsstell og vi koser oss veldig. Har heller ikke begynt å bruke up&go, og har heller ingen planer om det, siden han ikke kan bruke det i barnehagen, og siden han ligger så bra på stellebordet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir snart 3 år, og vi bruker det fortsatt..

Dvs vi har en kommode med en stellematte oppå..

Sitter på den når vi skifter klær, tørker etter bad osv..

Skrevet

Med førstemann brukte jeg det lenge. Han nærmet seg 2 da vi flyttet og det da forsvant. Hadde vi ikke flyttet hadde jeg brukt det enda lenger. Er jo så deilig å slippe å bøye seg for å stelle, og han likte å være på det.

Minstejenta derimot er 14 mnd snart og liker ikke stellebordet lenger. Bruker det innimellom, men kunne godt klart oss uten.

Skrevet

Storesøster brukte stellebordet til hun sluttet med bleie når hun var 3 år. Lillebror er 2 år og bruker fortsatt stellebordet.

Jeg hadde klaget hver dag om jeg ikke hadde hatt det =P

Skrevet

Snuppa er snart 2 år og vi bruker en kommode med stellematte på til bæsjebleiene.

Skrevet

Vi brukte også stellebordet til eldste til han sluttet med bleie 2 år og 8 mnd gammel. Nå er minsta 9 mnd og jeg har ingen planer om å slutte før hun er ferdig med bleie.

Er utrolig deilig for ryggen at jeg kan jobbe i normal høyde.

Tror et billig stellebord fra ikea virkelig er verdt sin vekt i gull;-)

Skrevet

Min er to, og vi bruker det enda vi ;-)

Hadde det ikke vært for at lillebror på 9 mnd trenger det hadde vi sikkert droppet det nå, men det er så greit å sette ham oppå for kvelds- og morgenstellet.

Skrevet

Hun eldste brukte det til hun var 6mnd. Da torde jeg ikke å ha henne der, siden hun lå så urolig. Gikk mye greiere å bruke gulvet. Hun elsket å ligge uten bleie, så hun lå gjerne lenge uten bleie på gulvet. Det hadde ikke gått på stellebordet.

Hun minste brukte stellebord enda kortere enn hun eldste. Hun likte seg ikke på stellebordet. Gulvet var mye mer spennende. Der kunne storesøster sitte og leke og hjelpe til.

På hytta brukte vi benken på badet, der lå de helt stille og aldri noen problemer. Den brukte de til de sluttet med bleie 2,5år gamle.

Skrevet

Vi brukte det så lenge hun brukte bleie, vi, dvs nesten 3 år. Jeg har alltid kløna sånn med stående bleieskift og hun lå fint på bordet hele tiden, så vi brukte det så lenge. Skrudde på en planke på tvers av bordet da, sånn at det skulle tåle litt mer vekt (kjøpte det billigste på Ikea etter ei stund siden den "skikkelige" stellekommoden tok så stor plass, og det er vel egentlig ikke anbefalt til unger over 1 år eller noe).

Skrevet

Her brukte vi det til hun var 10- 12 måneder, da flyttet vi. Etter det sto hun når vi skiftet eller brukte vi gulvet/ sofa!

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Har aldri brukt stellebord :-)

Skrevet

Vi bruker det enda og minstejenta er 2 år og 2 mnd. Hun liker å ligge der, så det går helt fint. Veldig praktisk ennå i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...