Gå til innhold

Dere som har Maxi Cosi babysete, hvor lenge har dere brukt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når tok dere ut nyfødtinnlegget? Og den støtten rundt hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker fortsatt setet, og småtten er åtte mnd, og stor for alderen (10 kg og 75 cm ved siste sjekk). Vi er på utkikk etter nytt sete nå da. Husker ikke helt når vi tok ut innlegget...men tror vi tok ut den puta rundt seks ukers alder, og hodestøtta litt før fire mnd.

Skrevet

Vi bruker også setet fortsatt. Mini er 8 måneder neste uke, og ca. 9 kilo. Kommer ikke til å slutte å bruke det med det aller første, men det blir nok ikke så veldig lenge til. Tipper vi kjøper nytt sete i løpet av et par måneder.

Vi tok ut nyfødtinnlegget og den saken rundt hodet når mini var ca. 4 måneder gammel.

Skrevet

Nyfødtinnlegget ble tatt ut rundt 4 mnd. Vi byttet til nytt sete da han var 8 mnd. Da begynte stolen å bli for liten for ham (på 9 mndskontroll var han 78 cm).

Skrevet

Tok ut "pølsa" rundt hodet da min sønn var 3mnd (han hadde ikke noe problem med å holde hodet selv da heller ikke når han sov) og tre-kant puta da han var 4mnd. Fysio sa jeg kunne ta den ut da. Pølsa rundt hodet måtte jeg ta ut før da det ikke var mer plass til min sønn i setet (Ja, han er stor for alderen -han er nå 70cm og 9kg).

Nå er han 5mnd og beltet begynner å gå litt oppover når vi spenner han fast så begynner vel med Besafe combi om en måneds tid.

Skrevet

Vi brukte det til hun var over året, og hun er gjennomsnittlig høyde og vekst. Tok bare ut alle "innleggene" og byttet høyde på seler etc.

Skrevet

Skjønner ikke hva det er som gjør at Lillegutt her sitter så dårlig i dette setet... Blir 5 mnd den 25, og han har ikke plass til mer enn body og tynn jakke på seg... Da kommer selene under skuldrene hans..

Og han er ikke spesielt lang heller, var 65 cm 4 mnd gammel, og har ikke vokst sååå masse tror jeg..

Selve puta i innlegget tok vi ut når han var 2,5 mnd, og den siste "pølsa" tok vi ut ca 4 mnd.

Hva gjør dere som har brukt setet så lenge?? Vil gjerne vite det, for kunne tenke meg å spare 3000,- på nytt sete akkurat nå... Og må helst vite det før denne uka er omme, er jo 20% på babyshop nå...

Skrevet

Vi hadde samme problem ved fem mnd. alder og kjøpte derfor nytt sete. Babyen var for bred ved skulderpartiet og fikk nesten ikke plass i maxi cosin. Men plutselig vokste babyen på lengden, og vekten har omtrent stått stille til 10 mnd alder, så vi bruker fortsatt Maxi Cosi. Men nå er det helt på slutten for nå ser vi babyen sparker i seteryggen på bilen. Har vokst en del i det siste, så nå bytter vi sete snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...