Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Da er turen kommet til lillemors 3-årsdag, hennes første skikkelige bursdagsbesøk Jeg har lett litt på nett etter leker og slikt og ser manges erfaring er å ikke ha organiserte leker så tidlig, heller at de leker så godt selv... Gjestene kommer til å være fra 2-5 år... Vi skal ha fiskedam,den har hun bestilt,- og ellers tenkte jeg å ansiktsmale dem eller noe... Leste også om en som hadde hvite papirduker og la ut fargeblyanter,- da satt barna bedre til bords og tegnet masse. Er dere enige? Ha fiskedam,kaker og litt hudmaling,- og ellers la dem styre på som de vil? Vi er så heldige at nærmeste nabo er en lekeplass, så det går jo an å håpe på finvær,selv i Bergen... Jeg har to herlige nieser på snart 13, som gjerne vil være leke-vertinner,- hvilket passer glimrende siden jeg har termin om 4 uker og bekkenløsning! Tror dette blir bra jeg! Med eplekake, sjokoladekake, bløtekake og hotdogs! Og masse frukt! Innspill?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Vi har nettopp hatt 3-årsdag og var i en 4-årsdag på lørdag. I begge bursdagene har barna selv satt seg selv i aktivitet uten noe problem. Jeg tror ikke det hadde gjort noe med organisert lek heller, men det var egentlig ikke behov for det. Og det var ganske avslappende å være mamma når man visste at leken gikk så bra av seg selv. De var så opptatte av å leke med hverandre at både kaker og mat ble nedprioritert. Alltid altfor mye kaker. Hadde holdt med gele og smågodt, evt frukt. Eneste vi organiserte var pølsebod når de skulle spise. Det med hvit papirduk og fargestifter er jo en god ide som et minne å ta vare på. Neste år skal vi nok flytte bursdagen til lekeland e.l. siden vi da vil ha en 4-åring, en 2-åring og en 4 mnd gammel baby.
Småtorsk Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Mora mi skreiv en "håndbok" i barnebursdag en gang. Tror det er en "oppskrift" på Dyrebursdag der, med mat, leker,aktiviteter osv. som passer for de minste. Jeg kan scanne & maile om du er interessert!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2009 Takk for innspill dere to Hmmm, Småtorsk, det hørtes gøy ut! Men jeg tror det blir mer aktuelt til neste gang,- vet ikke om jeg orker å organisere masse greier denne omgang... Midt i flytting og bekkenløsning Men skal absolutt huske på det neste gang!
Småtorsk Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Den er god. Tror den er uansett er ment fra 4 år og oppover når jeg tenker etter. Lykke til! Det blir sikkert halloi og stas!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2009 Jah,gleder meg masse masse! Fryd og Dis kommer bl.a....så da får jeg vist fram nytt hus til de mødrene blandt annet Skal bli så kos atte!
Ouagadougou Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Høres ut som en bra bursdag. Ellers synes jeg pølsebod er en veldig god ide. Sett opp et bord i en døråpning og la de "kjøpe" tingene de skal spise. I de bursdagene jeg har vært i med barn på den alderen har det vært lite spising, så ingen grunn til å overdrive kakebakingen.. Må le litt når du skriver at du håper på finvær. Bor i Bergen selv, og nå regner det jo noe helt voldsomt her.. Men det går jo an å håpe på opplett iallefall (men det er kanskje finvær her)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2009 Å ja, finvær er opplett i to timer! Slik at det får tørke på dissene i en time,så kan de leke på dissene i en ;P Pølsebod,fiskedam og litt kake! Glimrende ide Været i dag er faktisk imponerende dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå