Nangiliama Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg har virkelig gjort mitt beste for å hodle humøret og motivasjonen oppe ettersom termindatoen kom og gikk.. Nå gidder jeg ikke late som lengre.. Jeg er sliten og frustrert, og ser for meg med gru en fødsel med igangsetting - noe som jeg heller ikke har noe lyst til! Jeg føler meg sviktet av kroppen min.. I tillegg har samboer klart å pådra seg en forkjølelse, og er derved ikke tipp topp støtte akkurat nå heller (mer som en toåring som har mista suttekluten sin....).. Var og ble sjekket på fredag, og var umoden så det holdt.. Prøvde sex i går kveld, med store forventninger, men det gav ikke så mye som en eneste kynner med mensssmerter.. Faktisk er de eneste gangene jeg har menssmerter i forbindelse med kynnere er hvis jeg alldeles snart må på toalettet og gjøre nummer to.. Like forbanna irriterende hver gang å bli lurt av forhåpninger om fødsel, men neida.. Måtte visst bare bæsje.. Eneste jeg gleder meg til nå er jordmortime i morra - for jordmora mi er alle tiders! Men må innrømme at hvis det fremdeles er absolutt lukket og låst i kjelleretasjen, så blir jeg ikke bare lei lengre, men snarere desperat.. - Jeg har hatt et kjempeenkelt svangerskap relativt sett, men nå som terminen var for over en uke siden, da dukker bekkensmerter, strekkmerker og halsbrann opp! Gaah.. Sleng på samboer med manneinfluensa, og frykt denne kvinnen.. Jeg lover deg at de som er så teite at de tør spørre om det ikke skjer noe snart (SOM om jeg kunne velge det selv..) blir relativt raskt hodeløse, for selv om jeg er lei har tenna mine aldri vært skarpere...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Huffda, jeg har enda 2.5 uker til termin, så jeg vet ingenting om det å gå på overtid. Jeg er litt lei nå, så kan ikke forestille meg hvordan det er for deg. Kan ikke gjøre annet enn å ønske deg lykke til og krysse fingrene for at det skjer noe snart:) Jeg måtte ihvertfall trekke litt på smilebåndet når jeg leste innlegget ditt. Er litt sånn komi-tragisk. Skal ikke kimse med en kvinne på overtid!! Og hva er det med mannfolk når de blir litt tett i nesa? Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært om mannen hadde gått gravid.
h.hippo Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Nei, hadde det ikke vært kult om gutta hadde fått teste hvertfall 1 uke med graviditet?? Men skjønner godt frustrasjonen din, det er lov det nå! Skal krysse fingrene for at du slipper igangsetting, for det har ikke jeg lyst til heller!! Har 2 dager til termin enda, så jeg håper da at ting skjer av seg selv her! Hold ut, det blir uansett ikke lenge til du holder gullet i armene nå! (sett i forhold til resten av livet f.eks;-) ) Og de som maser... sukk, hva skal man gjøre.. Det er et pes å levere junior i barnehagen, jeg kommer meg jo aldri ut igjen.. Er 100 stk som skal lure på hva som skjer... Akkurat som vi vet noe om det!!!
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Heisann! Skjønner godt at du er lei! Heldigvis er det bare få dager igjen maks, og hvis du blir satt igang, så må jeg bare si at jeg ikke synes det er så ille som folk vil ha det til. Vondt gjør det uansett Jeg har blitt satt igang 2 ganger, en gang med modningsstikkpiller først og så drypp (da var det 10 dager før termin og null modning), andre gangen med modningsstikkpiller alene( 13 dager etter termin, og heller ikke modent, men sannsynligvis bedre enn nr 1). Igangsettingen på overtid var en fin opplevelse. Trygge rammer og kjapp fødsel. Null stress. Jeg har også hatt en fødsel som kom i gang av seg selv. Litt mykere start, men varte lenge og ble sliiiiten. Det var like vondt, og da kom plutselig alt stresset med å vente hjemme, skaffe barnevakt, kjøre til sykehuset (auuu), bli møtt med "dra hjem, bare 2 cm åpning" osv. Jeg likte mye bedre å komme inn på sykehuset uten smerter og få god oppfølging der. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå