Gå til innhold

Klær til sykehus oppholdet


♥ Vinterbarnet ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sykehusoppholdet pleier visstnok "vanligvis" å være på rundt 4 dager. Så ut i fra det tenkte jeg å ta med 4-5 body'er, 2 sparkebukser og en pysjamas.Pluss noen tepper etc.

Bor ikke så langt fra sykehuset så regner med at samboeren kan ta med det ting etterhvert om det trengs også:) litt vanskelig å finne det der ut på forhånd...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg litt på også.. Det blir vel endel skift i løpet av tre dager, men mannen får evnt reise hjem og hente mer tror jeg. Koste meg i går med å legge frem litt.. Har arvet så mye så hyggelig å plukke frem det aller minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kooos!

Jeg har ennå ikke kjøpt inn så mye, skal avgårde imorgen og hamstre inn litt div klær og tepper :) Har ventet litt med dette, så nå kribler det i fingrene etter å se på bebi klær =))

 

Veldig kjekt å se litt hva dere andre har tenkt å pakke med, så kan jeg begynne med den tankeprosessen jeg å!

 

Rart at en ikke bare skal tenke på seg selv lengre (og kjærestn da).

Tenk nå kommer det en liten bebi til verden som er avhengig av oss <3

Mer søtt enn det kan det bare ikke bli :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere trenger ikke å ta med mere enn hente tøyet. det vil si et sett.

dere får ikke lov å bruke egent tøy på babyen på sykehuset.

så da må vi desverre bruke det de har.

 

men tøy til deg selv får du selvsagt bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tar med noen bodyer og noen strømpebukser. Ellers 1 hente-sett som den lille skal reise hjem i. Bor veldig nært sykehuset, så veien hjem er kort om det trenges å "suppleres" litt,,,

Tror det er forskell fra sykehus til sykehus om man får bruke privat tøy! Men, når mødrene sitter kledd i privat tøy og ruger på babyene, ser jeg ikke hva hensik det har at babyene ikke kan det....

Gleder meg til å pakke den såkalte sykhusbaggen!! Men, må vel begynne å finne fram og vaske litt tøy snart! Kanskje litt tidlig ennå!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ullevål kan man ihvertfall kle babyen i private klær. Det sa de på svangerskapskurset jeg var på i forrige uke.

Sliter mer med hva jeg selv skal ha på meg. Regner med hverken gamle klær eller gravidklærne passer etter fødsel. Starter eget innlegg om det på forumet 3 trimester slik at denne linken ikke sklir ut :_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det sånn at man sparer litt klesvask om man bruker føden sine babyklær når man er der (foruten hentesett o.l). Klesvask blir det nok av når man kommer hjem likevel =) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med ett til to skift pr dag du. Kan bli både gulp, melkesøl og uttissing.

På ullevål MÅ du ha med egne klær til babyen da en bor på barselhotel etter fødselen. Sønnen min hadde kun på seg klær fra sykehuset de første timene.

Vanlig liggedøgn uten kompliksjoner er på Ullevål 3 døgn for førstegangsfødende og 2 døgn for 3.gangs.

 

Høres veldig merkelig ut at en ikke skal få ha på egne klær på sykehuset, det tviler jeg på er tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er tredjegangsfødende og har aldri hatt med noe babytøy, har kun hatt noen plagg med til meg selv. min erfaring er at det viktigste man trenger er shampoo, toalettsaker, og litt småpenger til kioskvognen.. og ladder til mobil, og selvfølgelig fotoapparat.

Den første tiden blør man og da er det like greit å bruke sykehusets klær, også engangstrusene, de er helt ok. Bind har de også.

Og til dere som lurer på ammebh`er, engangstrusene de har på sykehuset er helt supre de første dagene, da det virkelig sprenger på og du er sår. Klipp hull midt i trusa, og tre den over hodet, armene ut der beina skal være...Fikk tipset fra en "godt voksen" jordmor. Det fungerte mye bedre en de bh`ene jeg hadde kjøpt. Ammeinnlegg kan være lurt å ha med.

Hentesett og teppe til babyen hadde jeg lagt frem hjemme i bilstolen som pappaen tok med når vi skulle hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på elverum sykehus er det ihvertfall slik at de ikke vil man skal bruke egne klær på babyen. syns det var litt kjedelig å bruke de "gamle" klærne de hadde på sykehuset, ikke noe av det jeg syns var no fint. og jeg ville jo så gjerne ha fine klær på den vakre jenta mi, spesielt når man tar de første bildene..

 

menmen, jeg tar nå med noen klær denne gangen også, i tilfelle jeg skulle få lov til å bruke det.

dessuten tenker jeg å ha med litt babyklær i både 50 og 56, for sist gang var alle klærne for små:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...