Gå til innhold

kolikk barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var med min mann i estonia på et privat sykehus der, veldig bra sykehus,men er vel egentlig mest for barnefødsler,og mens vi var der, var det er dame som fikk baby, og da måtte de være der i 3 dager etter fødsel. Jeg er sikker på at den babyen var kolikk baby, da den ikke var stille i mer enn 30 min av gangen(hele natten). Jeg kjente meg ikke så høy i hatten da. Hva er sjansen for at man får kolikk barn? hva er grunnen for det? og når går det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

av erfaring så kommer kolikk i følge min kiropraktor av låsninger so fører til magesmeter hos babyen... du må huske på at de ligger utrolig knøvlet i magen og i tillegg kan de få en kilevink under fødselen..

sønnen vår var stjernekikker og hadde låsninger i hele bekkenet, ryggen o nakken... vi fikk en ny unge etter beh til kiropraktor...

 

Vi prøvde iallefall dette for å finne ut hva som plagde gullet vårt, og jeg skal ved FØRSTE anledning gjøre dette med babyen som vi venter i slutten av mars også... Tar ingen sjangser denne gangen, for har hatt en bebi med ekstreme søvnvansker pga smertene han hadde... bedre å få de sjekket, på sykehuset ser de ikke slike ting nemlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, men er det, det som skjer med kolikkbarn? at ting i kroppen låser seg? Men det var kiropraktor dere gikk til? hvor gammel skal babyen være før dere drar dit da? og hva gjør kiropraktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde kolikkbarn som skrek hele dagene, jeg tror det må ha vært de første 3-4 månedene, men nå husker jeg ikke så godt lengre. Det begynte vel etter noen uker og hadde en topp, før det bedre og bedre igjen.

 

var også hos kiropraktor og fikk tips til å masere babyen på ryggen en gang for dagen slik han viste meg, han forklarte at hode var så tungt for babyen at den fikk, ja sikkert slike låsninger, eller muskel og scenesmerter om du vil.

 

Ellers vil jeg være mer nøye denne gangen på hvordan jeg mater babyen, jeg gjorde vel alt feil (flaskematet også). Jeg fikk luftbobler i melken fordi jeg ristet den, jeg ventet til babyen illskrek før den fikk mat, da hadde den allerede slukt en mengde med luft, jeg fikk aldri babyen til å rape skikkelig etter hvert måltid. Jeg var nok alt for ung og nervøs også og babyen ble nok urolig av det også.

 

Det jeg mener er at det sikkert er en mengde grunner til at babyen skriker, men kolikk betyr vel egentlig luft i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej jeg tror ikke kolik starter efter 3 dage... men ved det ikke... mener at det topper efter 7 uger og at det som regel er borte før 3. mrd. Vores søn havde det og vi snakkede om luft i maven, uro og uerfarne forældre som årsag.... De aller fleste kolik børn er den førstefødte.... lidt at tænke over der ja :-)

 

kolik defineres som kontinuerlig gråd i mere end 3 timer om gangen 3 dage om ugen så vidt jeg husker... gode tips imod det er at bære barnet i sjal (tæt på kroppen) baby massage og ikke mindst tålmodige forældre som støtter hinanden. ...

 

men ikke bekymre dig om det endnu.... og hvis du får et kolik barn så skal du bare tænke.... This too shall pass... det varer bare en periode heldigvis :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...