Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Har slitt lenge med dårlig selvtillit pga vekta mi etter 2 fødsler, veide 75-76 kg i sommer (175 høy). Nå har jeg endelig klart å snu vekta og er på vei nedover, idealvekta er 68), veier nå 71,8 kg og har gått ned snart 4 kg på 6-7 uker ved hjelp av vektklubben.no. Er veldig fornøyd med det. Jeg ser det godt selv i speilet, og merker det på klærna. Har også gått ned henholdsvis 6 cm rundt midjen, 6 cm rundt hoftene og 5 cm rundt hvert lår. Har ikke fått en eneste kommentar på dette, ingen som ser det.. synes det er litt kjipt. Flere som vet jeg prøver komme ned i normalvekt også..kanskje det rett og slett ikke vises?!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Kan være det ikke viser så godt fordi jeg har gjemt meg litt i store gensere, tunikaer, lange cardigan osv når jeg følte meg utilfreds.. dessuten har jeg alltid sett slank ut i ansiktet. HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jeg har gått ned 15 kg og ingen har sagt ett eneste ord....:-(
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 jeg gikk ned 9 før en eneste en sa noe!! folk ser ikke små forandringer men store!!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 kjoep noen nye klaer! kanskje ingen ser det fordi de er saa vant til aa se deg i de samme klaerene. ellers vet jeg ikke, man burde jo se det. Du er flink! Folk er veldig rare uansett, og nordmenn er generelt sett litt daarlige paa komplimenter.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Først da jeg hadde gått ned nesten 9 kg var det noen som så det på meg, så så "lite" som 4 kg legger nok dessverre folk ikke merke til.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Kjøpt masse nye klær, begynt med linser i stedet for briller, klippet håret osv. Hilsen meg som har gått ned 15.. Kanskje folk ikke tør si noe? Ikke vet jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 jeg gikk ned over 15 cm i midljen og alikevel var det kun de som viste at jeg slanket meg som sa noe!! Nå er jeg på vei opp igjen da, men det er av mer gledlige årsaker. hehe
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Skal kjøpe nye klær når jeg har gått ned litt til, så de ikke blir for store med en gang:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Det rare er at familien min gjerne kommenterer hvis jeg har gått opp i vekt..da ser de de 4 kg liksom.. merkelig. HI
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Vekt er jo et så ømtåelig tema, så det er mulig at folk ser det, men ikke tørr å kommentere det. Kan jo være at folk er redd for at det å kommentere det, er det samme som å si at de synes du var overvektig før. Men skjønner godt at du vil ha kommentarer, jeg synes og det er kjempehyggelig at folk legger merke til vekttapet. Er også med i vektklubben
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Tror det kan være litt misunnelse i bildet også ofte når folk ikke kommenterer vekttap som er ganske tydelig jeg.. spesielt hvis det er folk som har noen kg for mye selv.
Agehya Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Vektklubben.no her også. Har gått ned 10 kg siden februar, og den eneste som har kommentert det er legen min. Til gjengjeld fikk jeg mye skryt hos han da. Etter jeg klippet meg kort og fikk linser i tillegg, har jeg fått mange kommentarer. Men ingen på vekta.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Så rart at ingen kommenterer, spesielt til dere som har gått ned mange kg.. dere er i hvertfall kjempeflinke! Nordmenn er en merkelig rase:) HI
Småtorsk Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Dette er pinlig, men jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal si når folk har gått mye ned. Traff en bekjent forleden, som hadde gått ned til omtrent halv størrelse siden sist jeg så henne. Og jeg sa ingenting, for å liksom si at vekt ikke betyr noe, at hun er seg selv om fin uansett og så videre. Tenkte at om jeg kommenterer det, så impliserer det at jeg syntes hun var tjukk før. Jepp, det er patetisk. Men det kan jo hende at folka rundt deg er like overfølsomme som meg?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 Generelt må man gå ned minst 6 kilo før det er synlig, med mindre man er tynn fra før da selvfølgelig
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 23.24: men en ville jo se det hvis folk gikk OPP 6 kg? Rare greier..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 Du, det kan godt være folk ser det!! Men, det er ikke alltid man sier høyt det man tenker, og selv er jeg veldig forsiktig med å kommentere andres vekt og eventuelle forandringer, både opp og ned.. Man vet jo ikke alltid årsaken. Hadde f.eks en venninne som i en periode gikk ned MASSE, og hun var helt normal fra før av, og da ble det nesten kvalmt å høre folk som ikke visste grunnen til at hun hadde gått sånn ned, si feks "å så flott du har blitt!" så tynn du er, så heldig du er som har gått ned, osv.. Som om hun så flottere ut når hun var deprimert. Og, jeg må jo sannelig si at du ikke kunne regnes som overvektig med dine 75-76 kilo!! Og som du selv sa er du alltid "tynn" i fjeset, samt at du har gått med løse klær. Si det selv heller da, det er vel like bra! Du kan jo si du føler deg så vel fordi du har begynt å trene, og nå er nesten på idealvekta di!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #19 Skrevet 22. september 2009 Jeg syns alltid det er vanskelig å skulle kommentere når noen har gått ned i vekt, dersom jeg ikke kjenner de veldig godt. Hva skal man si? "Så fin du er, har du gått ned i vekt?" Det ville jo bety at man syntes vennen var stygg og tjukk før. "Så flink du er å gå ned i vekt". Kan jo være vennen ikke har prøvd å gå ned i vekt, men at hun f eks har det vanskelig og har gått ned av den grunn. Det er flere som er fornøyde med å ikke være str 36. Hva skal man si da?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #20 Skrevet 22. september 2009 Siden du er slank i ansiktet, kan det faktisk være vanskelig å se om du går opp og ned i vekt. Har ei venninne som alltid er veldig slank i ansiktet- og som attpåtil er ganske smal over skuldrene (litt typisk pære-form-kropp) - og hun kan gå både ned og opp både 5 og 10 kg uten at noen merker det. Dette fordi hovedfokuset er på øverste del av kroppen, mens hun i hovedsak tar av seg/legger på seg fra midjen og ned. Selv er jeg ganske rund i ansiktet, og har en mer timeglass-figur på kroppen. Derfor skal det ikke mange kg av eller på før folk legger merke til det. Vekten legger seg på/går av veldig jevnt hos meg, inkludert i ansiktet. Kan dette være grunnen? Ellers har det vel egentlig ingen betydning om folk reagerer eller ei- så lenge du selv blir fornøyd!??
flotteolga Skrevet 22. september 2009 #21 Skrevet 22. september 2009 jeg traff en jeg er på hils med. så hu hadde gått ned maasse.. jeg sa jøss så slank du er blitt da?!? da svarte hu :åh? ble pinlig og jeg begynte og prate om noe annet. følte jeg like greit kunne sagt at hu var feit før... så etter det kommer jeg ikke til å si noe med mindre jeg vet de slanker seg
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #22 Skrevet 22. september 2009 Det er fordi at vi ser der hele tiden pga vi er så opptatt av det, mens andre driter i hva du veier.... Tro det eller ei.jeg ser ikke på mine venner om de veier 5 kg mindre...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #23 Skrevet 22. september 2009 "Folk flest" (gud, det uttrykket er ødelag av FrP) sier vel ikke om noen har lagt på seg?? JEG gjør ihvertfall ikke det..Og sier heller ikke mye om folk har gått ned,- såfremt jeg ikke VET de jobber for å gå ned litt selvsagt.. Dette fordi man ikke vet om folk ØNSKER og gå ned i vekt, kanskej er de syke og derfor tatt av,- også er det dette med at om man sier noen har tatt av, så sier man indirekte at du var for tykk før....Om det ikke sies i gata,- "oj, som du har tatt av..Nå må du ikke gå ned mer..el..." Og du er jo ganske lang og det er ikke mange kilo, men visst mange cm!! Tyder på mulig stort fett-tap samt økning av muskelmasse ) BRA! Tror klær har mye og si, samt at du VAR slank også før du startet (Mange ville dødd for den høyde/vekt kombinasjonen din fra i sommer), og at du ikke har et ansikt det "tæres på" under slanking..Lucky bastart ) Jeg SER syk ut om jeg tar av noen gram,- alt forsvinner fra ansikt og brystkasse ( Nå driver jeg ikke å slanker meg er fornøyd som jeg er,- men i perioder går man litt opp og ned,- og i "Ned" periodene synes det fort..FØr man ser det på vekt og klær ihvertfall.. Nei, fortsett du..Lev sundt, ikke heng deg for mye opp i vekt og cm, men KJENN hvor godt kroppen har av en sunn livsstil..Så greier du og fortsette slik,- resten av livet ) Og ikke bare til matchvekt er nådd..Den skal opprettholdes også,- uten at du skal "Ofre noe for det":...og et lit PS;- ikke sikkert matchvenkta er den samme som før..Jeg er noen kilo tyngre enn før jeg fikk barn,- men slankere/tynnere på noen deler av kroppen, og kanskejlitt større andre steder ) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå