Gå til innhold

Begynne med lapp på auget ved 4 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon her med barn som har begynt med lappbehandling ved ca 4-årsalderen?

Kor lenge skal barnet ditt ha lappen på og kor ofte? Kor ofte går h*n til kontroll? Har det vist resultat? Og kva er grunnen til behandlinga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeling : Grunnen til behandlinga er at dei kan miste synet på det eine auget utan lapp. Dette er fordi dei undertrykker synsintrykka frå det eine auget (det utan lappen). Det er ikkje auget som vert øydelagt, men den delen av hjerna som bearbeider synsinntrykket. Cortical blindhet heiter det. Dei andre spm kan eg ikkje svare deg på :-)

Skrevet

Eg huksar ikkje heilt , det er så mange år sidan. Det var ikkje noko problem, i alle fall, for meg. Hadde den berre på i korte intervall.

Det viste resultatar, ja, merker jo enno at det er det "dårlige" auga mitt, men eg ser godt og ein kan ikke sjå noko sjeling. I vaksen alder var musklane på begge sider av det auga operert, litt straming på eine sia og litt slakking på den andre.

Skrevet

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=11135

Vil anbefale deg å lese dette!

Her har vi ei som snart blir sju år som brukar lapp. Går til kontroll ca 4 ganger i året. Begynte med to timar daglig med lapp, har hatt perioder uten lappebruk (hadde da tilbakefall) og er nå på ein time kvar dag (legges til lekselesing og anna "putlearbeid" som krever bruk av det svake øyet).

Skrevet

Sjeling på et øye. Gutten min var bare knapt 2 1/2 da han begynte medd lapp men svarer likevel.

Han begynte med lapp 1 1/2- 2 t på hverdager i mai, tar på før vi går i barnehagen (sklei ut litt i sommer da det ikke var samme rytme).

Har vært på kontroll i dag og han ser allerede bedre, nesten like godt syn på begge øyne nå og bedre samsyn :-)

Skal tilbake i januar for ny kontroll. Ortoptisten virket optimistisk- men regner med, som hun som svarte lenger opp, at vi må fortsette med lapp en stund for å unngå tilbakefall.

Skrevet

Tusen takk for link, den var veldig nyttig å lese!

Gerd: Det er ikkje berre barn som skjeler som treng lappbehandling.

Guten vår skjelte tidlegare, men etter han fekk briller i mai har han slutta med det (og utvikla seg enormt både grov- og finmotorisk), dermed var sjokket stort då augelegen i dag kunne fortelle oss at guten har SVÆRT redusert syn på det eine auget. Han er og veldig langsynt (brillene har styrke +6,5 og 7,25) samt at han har skeive hornhinner, verst på det dårlege auget.

Han skal bruke lapp over det gode auget i 6-7 timar pr dag, 5-6 dagar i veka fram til neste kontroll i januar. Då skal det vurderast om behandlinga gir resultat eller om han må opererast.

Får ein forresten dekka utgifter til slik behandling? Det burde jo gå inn under det same som briller (som ein jo får dekka om ein er under 12(?) år og er absolutt avhengig av brillene), men eg gløymde å spørre om det.

Skrevet

Hvis du tenkt på utgifter til lapper så dekkes ikke det. Desverre. Rart synes jeg men men.

Så flott at gutten deres har hatt så fin utvikling etter at han begynte med briller. Håper han får god hjelp av lapping.

Hørtes litt slitsomt ut med 6-7 timer pr dag, men han vender seg sikkert til det. går nok bra. Lykke til :-)

Skrevet

Antagelig så gjør brillene at han ikke skjeler lengre, men ettersom han har skjelt i flere år før han fikk briller, så trenger øyet som har skjelt hjelp for å klare å se bra. Øynene våre fungerer sånn at vi ikke ser skarpt når vi blir født, men vi lærer oss å se skarpt etterhvert og når man skjeler, så vil det øyet som peker ut/inn ikke lær seg å se skarpt og da trenger det ofte å tvinges til å se skarpt.

Ang. utgifter, så koster det vel mye mindre med lapper enn det koster med briller, så det er vel derfor man ikke får dekt det. Briller blir dekt frem til man blir 18år, så lenge det er ledd i behandling for feks skjeling. Det hjelper ikke at man er absolutt avhengig av briller, dessverre, hvis man er feks nærsynt -5 på begge øynene, så vil man ikke få dekt brillene selvom man er helt avhengig av dem, så lenge man ikke skjeler eller har skjeve hornhinner el i tillegg.

Skrevet

Takk for svar alle saman.

Eg gutt + bitteliten spire: Han hadde ikkje skjelt i fleire år før han fekk briller, det er snakk om ca 6 mnd (5 mnd ventetid hos øyelegen). Han har veldig skeive hornhinner, mest på det dårlege auget.

Det har blitt meg fortalt at eg kan vere sjeleglad for at han begynte å skjelerundt 3-årsalderen, viss ikkje hadde vi gjerne ikkje oppdaga det dårlege synet før det var for seint. Huff, ekkelt å tenke på.

Joda, lappar kostar mindre enn briller, men mens brillene (3000,-) er berre f.eks. ein gong i året blir det likevel rundt 400 kr i lappar pr mnd har vi rekna oss fram til (drøyt 4 kr pr lapp, og sidan guten ikkje vil klare 6-7 timar i strekk må det delast opp i minst 2-3 økter pr dag). Det blir jo faktisk ca 1600,- berre for dei fire mnd fram til neste kontroll... Det går ikkje tilfeldigvis på eigenandelskort heller?

Skrevet

Det er IKKE bare barn som skjeler som trenger lapp på øyet!!

Datteren min har aldri skjelt, men hun begynte med briller da hun var litt over 4 år, fordi hun har +6 på ene øyet, og ingenting på andre.

På kontroll etter tre mnd oppdaget de at hun fortsatt bare brukte det friske øyet til å se med, fordi det var det hun var vant med. Derfor måtte hun begynne med lapp på det friske øyet, rett og slett for å lære seg å se med det andre.

I begynnelsen var hun mye lei seg fordi hun ikke så. Men det gikk seg til, og hun har blitt en del bedre på øyet. Det har absolutt vist resultater.

Hun går på kontroll 2-3 ganger i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...