Gå til innhold

Flere som har/har hatt problemer med pappa+legging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løste dere det? Råd taes i mot med stor takk!!

Lille Bo (11 mnd) har alltid slitt med søvnen sin, og en lang kolikkperiode gjorde at vi tidlig kom inn i dårlige vaner som byssing, samsoving, osv. Det går bedre nå, men enda jobber vi masse hver kveld med legging (gråtekur er ikke aktuelt) Men det var ikek dette som var problemet nå!

Det er jeg som har lagt Bo til nå. Jeg vet at når jeg gjør det så går det raskt og greit uten gråt, og hvem vil vel ikke det etter en slitsom dag? Men nå har vi bitt oss selv i halen, for nå nekter han å la pappan legge. Han hyler av fulle lunger, og vi orker ikke høre på den såre gråten så alt for lenge før vi gir oss. I dag lot vi han hyle (i pappans armer på soverommet) i 10 lange minutter før jeg overtok.

Jeg har ikke lyst til at han skal måtte gråte seg i søvn, selv om det er i noens armer. Jeg vil at han skal forbinde søvn og legging med noe positivt. Men samtidig vil jeg selvfølgelig at pappan også skal kunne legge Bo.

Er vi pent nødt til å la han gråte seg i søvn i noen dager? Han er en ekstremt utholdende fyr, så da ser jeg for meg intens gråt i flere timer :S Eller skal vi bare gi han det han vil ha (meg), i et år til, frem til han blir så stor at vi kan forklare ham hva som skjer ved legging. Ikke mye fristende men ...

Noen erfaringer og tips&råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke så mange råd men det blir nødvendigvis ikke bedre om 1år.. meg å sambo har som regel lagt snuppa annenhver dag fra hun var noen mnd, men da hun var rundt året var det en stund jeg som la hun, å nå i en alder av 2år har vi enda det litt trøbblete noen ganger når pappaen legger, slik at jeg må overta, men det er ikke alltid, men det skjer så det er ikke lurt å forvente at det blir bedre..

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

proev med bittelitte graat. det er ikke sikkert at det blir "mange timer med intens graat". Tror ikke du skla tenke saa mye paa om han forbinder soevn og legging med noe positivt. Venter du for lenge (som du sier 1 aar til med byssing etc.) saa kommer han til aa se paa soevn og legging som noe saa posivit at han blir umulig aa legge.. (og aa proeve aa forklare en liten trett fyr paa 2 aar vhorfor det er viktig at han maa legge seg pent ned aa sove, hooeres litt vel ambisioest ut - men for all del..

MIn erfaring tilsier aa la han graate litt ved leggetid, og det vil han slutte med veldig kjapt, naar han ser at det ikke er noe aa graate for, for dere begge er jo der og alt er trygt og godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...