Matildesnusk + lille ups Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hvor mye kjøtt trenger jeg til fire voksne? Og hvor stor må gryta være? Holder det med 10L? Eller burde jeg kjøpe ei som er 20L? Den største jeg har fra før er kun 6L, og det antar jeg er for lite. Takk for svar :-)
Sjefsmegga Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 10l holder rikelig. Kan hende 6literen holde også, men en 10liter er kjekk å ha til mye, feks pinnekjøtt osv. 20 liter er ok hvis man skal ha veldig store familieselskap, med 12 stk eller fler til bords til bords osv. 2kg fårikålkjøtt og et kålhode skal holde til 2 voksne.
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Ja må jo være til 4 voksne, jeg syntes det er bedre å ha litt for mye kål også jeg da. Så jeg tror jeg ville hatt 2 stk. Selvfølgelig må jo se str an da. Jeg pleier også å ha i litt gulerot,det setter litt farge og god smak....Mmmmmmm...fårikål er good!
Matildesnusk + lille ups Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Okei, tusen takk. Supert! :-)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg lagde et kålhode og ca.800 gram kjøtt til oss to en dag jeg, det ble rester til neste dag.. Så regner med det holder med to kålhoder og mellom 1,5 - 2 kg kjøtt til fire personer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå