Gå til innhold

Konkurrerer dere med andre foreldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på hvem som har fineste/best ting, klær, leker. Mest leker. Hvor fort barnet ditt utvikler seg i forhold til deres o.l?

Føler av og til at ei venninne av meg gjør det mot meg, og hun liker å vise frem det hun har kjøpt og sånt...

Kanskje jeg tolker det feil, men føler det uansett sånn...

Prøver å unngå å være for mye med henne :)

Just wondering :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å gud, nei takk og lov.

Har heldigvis ingen sånne venninner!

Skrevet

Har heldigvis nok selvtillit til å slippe det.

Skrevet

Uff, det hørtes slitsomt ut! Jeg har en bekjent av meg som er litt slik du beskriver... bare at hun ikke har barn enda - jeg aner at det kan eskalere til nye høyder den dagen hun får barn. Og ja - hun var tidligere en venninne av meg, nå er hun kun en bekjent. Orker ikke å ha "sånne" mennesker nårt innpå meg jeg...

Skrevet

Det kan være litt slitsomt ja. Prøver som regel å slå praten over på noe annet, men plutselig så er vi innpå tema igjen der hvem sine barn kan ditten og datten, og nårtid min kunne det og med svar som: "Åh, **** var myyyyye tidligere ute enn det, for **** kunne det/fikk det når han var så og så gammel..." Slitsomt, ja!

Er heldigvis ikke så mye med henne da... Puh! :)

Skrevet

Nei, heldigvis ikke:)

Men jeg synes da det er koselig å vise fram ting jeg har kjøpt eller barna har fått. Trenger ikke være dyrt eller fancy da.....

Synes det er koselig når andre viser fram ggode kjøp etc også jeg da... Trenger ikke være konkurranse av den grunn:)

Skrevet

Nei, for all del... Men en merker fort forskjellen på å bare vise frem og å konkurrere :)

Skrevet

Nei, ikke akkurat. Men jeg strekker meg etter å være mer som de venninnene mine jeg anser som svært gode mødre.

Dette har ikke så mye med hvor mange leker ungene har eller hvor fort de utvikler seg, men mer å gjøre med hva slags leker de får og hvordan de legger til rette for læring og utvikling. Også hvordan disse venninnene håndterer ulike situasjoner og hvordan de oppdrar barna sine. Jeg vil vel ikke si at jeg egentlig hermer heller, men jeg tar til meg ting de sier og gjør og tilpasser det min families situasjon.

Jeg snakker ofte med venninner om hva slags leker ungene har, hvilke merker vi foretrekker på klærne, og hva barna har lært siden sist. Og det synes jeg som oftest er hyggelig. Men, det er et par "venninner" jeg ikke kan ha slike samtaler med. Rett og slett fordi de ikke klarer å se det som en erfaringsutveksling og "oppdatering", men utelukkende bruker dem til å skryte av seg og sine. Man merker det fort på at de er utrolig ivrige på å fortelle om sitt og veldig lite interessert i å høre den andres innspill.

Så ja, jeg higer og finner inspirasjon i det andre har og gjør, men jeg prøver ikke å overgå dem og fremheve mitt barn over deres.

Skrevet

Nei, jeg konkurrerer ikke!

Kjøper det jeg vil at barna mine skal ha, og er fornøyd så lenge de har det de trenger.

Selv har jeg en 2 år gammel sønn som henger litt etter normalutviklingen, men han har begynt å ta igjen nå, så klart at jeg skryter litt av han innimellom, men tror ikke folk ser det som plagsomt, heller så tror jeg folk oppfatter hvor stolt og glad jeg er for at det endelig løsner for han:-)

Er nok dessverre mange som er slik som du beskriver, men hev deg over det og vær stolt av barna dine, det er det beste vi kan gjøre tro jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...