Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg var hos jordmor i dag. Hun påsto at jeg kaltes høygravid nå. Er 32+6 i dag. Hvorfor sies det her inne da at man ikke er høygravid før man har 40 dager igjen? Ellers var alt bra med gullet Han har lagt seg godt ned i bekkenet, og hun forventet at han kom til å feste seg snart:)
Kongeørna Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Det er det jeg sier - man opererer med forskjellige kategorier. Jeg ble kalt for høygravid på av overlegen på sykehuset fra jeg var i uke 33. Her inne er det fra 40 dager før termin. Så da er vi bare forskjellig på forskjellige steder. Spiller jo i grunnen liten rolle.
lille frø, mor til to Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Folks generelle oppfatninger at man er høygravid når man har tydelig stor og struttende mage. Noe som man har de siste to mnd av svangerskapet.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Ja, helt enig! Når man er i 3. trimester så er man høygravid! Jeg er absolutt høygravid og har følt meg det en god stund (er 33+5), og at BIM sier 40 dager igjen, det spiller liten rolle:-)
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Takk for svar Det er jo ikke første gang jeg blir usikker på ting under graviditeten. Som utregning av uker + dager (er jo flere meninger her), hva som skjer/str og vekt på fosteret uke for uke.. noen sier noe annet enn andre steder.. men er vel bare så vi skal ha noe å gå etter. Alle svangerskap er jo forskjellige, så da er vel "reglene" også det Da går jeg for høygravid nå. Føles som et steg nærmere hvertfall
Kongeørna Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Det kan du sikkert - i den grad det betyr noe... Jeg har valgt å ikke bruke det begrepet selv, men har altså registrert at jeg har blitt kalt det av fagpersoner. Men ville ikke ha lagt det til nicket mitt her inne, man følger liksom "reglene" på de forskjellige stedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå