MammanTilEmma❤ Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 ser mange skriver at de kjenner livmortappen ret innom skjede åpningen etter fødsel.. er dette normalt? går det an å ha sex fordi om den er det i såfall?? dumt spørsmål, men har så lite peiling selv. fødte før 3 uker siden, vet ikke om det er sånn til meg, men tørr ikke å ha sex i tilfelle.. redd jeg er helt ødelagt eller noe sånt!! håper noen svarer å gjør meg litt klokere:-)
VåreSøteSmå Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Kjenner mange som har sex få uker etter fødsel, alt etter hvor klar man er. Er jo ikke alle som er klar for det. Men ikke alltid du vet det før du prøver.Spørs jo om du revnet og sydde masse eller hadde en ok fødsel. Visst du revnet en del ville jeg nok ventet til etter 6ukers kontrollen for å se at alt var bra (som det sikkert er),men det er meg da. Vi ventet ihvertfall til etter kontrollen da jeg revnet en del. Hadde ikke klart det før. Men vet om mange som gjør det,og det går stortsett helt fint. Men ville nok brukt kondom (siden du mest sannsynnligvis har renselse ennå, så du ikke får infeksjon). Visst du ammer,så kan det jo være ammeslim du kjenner, det forsvinner som regel eytterhvert,hos noen raskt hos andre tar det litt tid. Og da kan du kanskje merke det når dere har sex,men det er ikke ondt,du bare merker at det er no i veien der.Men det går vedl fint for de fleste vil jeg tro. Må nesten bare prøve dere fram. Kan være underlivet er litt tørt etter fødsel,så ville ihvertfall brukt glidemiddel. Lykke til da,uansett hva du gjør
nick_353161 Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jeg har fødet to ganger og alle leger og jordmødre jeg har snakket med har anbefalt meg å vente til etterkontrollen (etter 6 uker) med sex pga infeksjonsfaren og annet.
MammanTilEmma❤ Skrevet 21. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2009 okei, takk for svar, tror egentlig jeg skal vente til 6 ukerskontrollen:-) vil vite at alt er bra der nede før jeg gjør noe, uansett om jeg er ferdig med renselsen å. men forresten.. hva er ammeslim?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå