fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Kanskje ikke så rart når det nærmer seg termin, men dere som har vært igjennom dette før, hvordan var egentlig formen før alt startet? Da mener jeg før slimproppen og vannet gikk. Før rier og alle tegn til fødsel startet? Jeg føler meg så uggen for tiden, spesielt de siste par dagene. Vet jo at det går opp og ned, men nå føles det nesten som jeg har influensa. Er så slapp, tung i hodet, mistet litt av matlysten igjen (etter å hatt flere uker hvor magen har vært umulig å mette). Har også fått mye løsere avføring de siste dagene, etter et par måneder med steinharde kongler. Har så mye som skulle vært gjort, men det er såvidt jeg orker å gå i dusjen eller lage meg mat. Håper virkelig at energien tar seg opp når jeg skal føde. Kan ikke være sånn her når jeg skal bruke mine innerste krefter.
Candy girrrl Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Formen er ræva. Nå vet jeg hva det vil si å ha ME, eller sånn utmattelsessyndrom. Nesten for sliten til å bæsje haha! Spesielt slapp i dag. Mulig det er pga akupunkturen. Men nesten litt skremmende å være så slapp før en fødsel. Har jo født tre ganget før og vet hva slags slit det er. Det er nå er godt tegn du har løs mage da. Heller ikke uvanlig å føle seg litt pjusk rett før. Kanskje det er rett rundt hjørne for deg? :-) Jeg er så segen i dag at jeg håper nesten ikke noe er på gang hos meg. Lykke til!!
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jeg blir litt provosert over at du sier du vet hvordan det er å ha ME.. Det vet du neppe -og det skal du være glad for... Jeg er også i elendig form men jeg er jo høygravid med tvillinger og regner med det er sånn. Sånn jeg har hørt fra venninner så har de blitt veldig vannete og i elendig form rett før fødsel.. Man har liksom sett det på de :-)
Candy girrrl Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Vet mye om ME jeg. En god venninne har det. Og i dag er jeg så sliten at å henge opp en maskin klær er alt jeg har maktet. Til og med tungt å holde Iphonen for å være lese her på bim. Aldri vært så sliten. Så det må jo være i nærheten av hvordan ME oppleves. Begriper ikke hva som er provoserende med det jeg da, men men..
Sistah*G07*J09* Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Stakkars snupsi Vet godt hvordan du har det, hadde det akkurat likedan når jeg ventet nr.1. Er ikke helt kommet dit enda, nå med nr.2, men kjenner jeg er på god vei. Løs avføring er jo bare ett pluss da, dette er jo ett tegn på at ting nærmer seg Bare slapp godt av, og spar på alle kreftene du kan spare på. Å så setter du samboeren din i gang med å gjøre småting når han kommer hjem fra jobb Rart at man liksom skal bli så uttappet for energi, rett før man liksom trenger alt av energi som fins. Men urkraften kommer garantert fram når det først setter i gang Hold meg oppdatert da, og pass godt på deg selv
molly83 Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg fikk diagnosen ME av spesialist Kavli for 3 år siden. Kom etter fødsel for 4 år siden. Jeg har i perioder ikke orket noen ting, ikke orket å hente i barnehagen,ikke orket å lage middag, får hjerteklapp av å gå opp en liten trapp,hetetoktet av å kle på barne mitt, syk med vond hals etter for mye fysisk aktivitet. Så har jeg dager hvor jeg orker alt dette. Bortsett fra å trene,nesten ikke gått tur en gang på 3 år. ME finnes i mange ulike grader..fra slik jeg har det til de som bare ligger på mørkt rom og ikke orker besøk. Me kan ikke defineres til å være slik eller slik. Den siste tiden før graviditeten var jeg ganske bra form,vurderte å begynne å trene så vidt. Formen har gått opp og ned i graviditeten og nå, 2 uker før termin, føler jeg meg helt utkjørt. Skal sies at jeg de siste 3 ukene både har hatt omgangssyken og kraftig forkjølelse. Jeg har angst for fødselen nå siden jeg er så dårlig form. Blir irritert når jeg leser at en fødsel kan sammenliknes som et maratonløp og man utsetter seg ikke for det uten å trne først.Hvordan skal jeg klare en fødsel da, som nesten ikke har beveget meg på 3 år, får hjerteklapp av å gå opp en trapp og hetetokter av å kle på barnet mitt.. Jeg er redd og har snakket med jordmødre og leger,men ingen viser at de forstår hva ME er for noe. Etter å ha fortalt min historie til en jordmor sa hun at "det går HEELT sikkert fint bare du trener litt og tenker positivt" TRENE ER JO DET SOM GJØR MEG DÅRLIG!! Har og hørt at keisersnitt er en større belastning for kroppen for en med ME,så ikke vet jeg hvordan det går. Må bare ta det som det kommer og prøve å fortrenge redselen og håpe på det beste! Til HI, hvil det du kan. Mer får du ikke gjort, be om smertestillende under fødsel hvis du føler for det,snakk med sykehuset så de vet hvordan du har det. Er dessverre ikke noen vidunderløsning på det her. Men, må da være andre som har født og som har vært i ekstremt dårlig form. Skulle likt å høre noen erfaringer!!?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2009 Heei:) Fint å høre at jeg ikke bare er meg. Da skal vel energien komme når den store dagen er her. Er jo enda 19 dager til termin, så jeg får sikkert noen dager med energi også. Nå har jeg fått i meg litt mat, så jeg føler meg hakket bedre. Samboer jobber så mye overtid for tiden, pga av mangel på folk på jobb, utslitt han også, men tror ikke han er SÅ utslitt han er jo vanligvis veldig flink med å gjøre husarbeid, men skulle tro jeg hadde smitta han. hehe:) Jeg får så dårlig samvittighet av å sitte på ræva hjemme, uten å gjøre noe som helst. Vet at det er helt normalt, men likevel... Glad for å høre at urkreftene vil komme når man trenger dem. Får sikkert et adrenalinkick som gjør at jeg våkner litt. Ikke lenge igjen for deg heller NR.2 Så skal vi kose oss etter jul Angående det med ME: Jeg er nok ikke i nærheten, selv om det kan minne om det,da jeg måtte legge meg på soverommet og lukke øyene, uten å få sove. Fikk ikke mer energi akkurat. Tror nok ikke det var ment så alvorlig, bare brukt som en humoristisk metafor, selv om det er ganske alvorlig for dem som faktisk lider av dette. Vi er jo friske til tross for at energien kan være totalt fraværende innimellom
Mamma-til-3-jenter Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Er i elendig form jeg også..... Er et ork å lage middag, henge opp klær osv. Vil helst bare ligge og sove. Håper energien kommer når jeg skal føde...
md71#mamma# Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Tror vestlandsfanden akkurat har beskrevet livet mitt de siste dagene... Har egentlig ikke tid og sitte i ro heller. Masse som ikke er klart her hjemme enda.. Noen som kan låne meg en handyman og masse arbeidslyst??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå