Gå til innhold

dere som har opplevd en sa/ma, kan dere se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg r litt over 6 uker på vei, og har de to siste dagene fått brunt utflod. ikke så mye men liitt igår og litt idag. har hatt litt vont i magen også, men ikke mye. jeg ringte til min gynekolog og hun sa at det endten var truende abort eller ingeting. men om det er abort så var det ikke noe de kunne gjøre. allmennlegen min kunne kjenne om livmora var vokst sa hun..

jeg blir så bekymra nå, hva bør jeg gjøre? er det mulig for meg å bestille en ul så de kan se om alt er i orden eller er dette for tidlig.

hvordan opplvde dere aborten, begynte den med brunt utflod det også?

takker på forhånd og veldig taknemlig for alle svar,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min SA begynte ikke med brun utflod, jeg fikk bare kraftig blødning og intense smerter i magen. Det var så ille at jeg ikke klarte å sove. Så etter en telefon til legevakt og samtale med vakthavende gynekolog på A-hus, ble det kjøretur midt på natten.

Hvis du er engstelig, ville jeg bestilt time til ul.

Skrevet

Hos meg begynte det med brun utflod på en fredag , fikk time til tidlig ul mandagen... Visste hvordan ståa var da alle graviditets tegn jeg hadde ble borte. Våknet mandagen av smerter i magen gikk på do og det var da mye friskt blod. Dro til sykehuset fikk da innvendig ul som viste at det ikke var hjerteslag. Jeg fikk tilbud om utskrapning da det er en tøffere påkjenning å ta tablett psykisk. Men det trenger ikke være det du opplever, jeg ble gravid igjen 6 mnd etterpå og begynte å blø igjen var sikker på at det igjen skulle gå galt men hun er en veldig aktiv jente på 1,5 år nå :)

Skrevet

Jeg "visste" at det kom til å gå den veien hele tiden, så var forberedt. Begynte med kraftige menssmerter, etterfulgt av blødning noen timer senere. Måtte inn til UL morgenen etter. Fikk Cytotec og Pinex Forte. Ganske kraftige smerter i et par dager, så blødninger i ca. en uke.

Skrevet

Hei, stakkar deg jeg vet hvordan det føles når man ikke vet :(

For å finne ut om det har gått bra så må du ta UL, men det kan være at det er litt tidlig enda, du får ringe å høre. Tror også det er mulig å måle Hcg (eller hva det nå heter) og sjekke om den stiger el ikke.

Uansett de første 12 ukene kan hva som helst skje og det er ikke stort en kan gjøre til eller fra.

Ønsker deg masse lykke til og håper det går bra.

Skrevet

Jeg har hatt en sa, en ma også har jeg to unger. Har hatt brunlig utflod på den tiden i alle mine svangerskap og to av dem endte altså i at jeg mistet...

Du kan få en innvendig ul nå, slik at du får vite om det er liv laget eller ikke. Er jo vondt å ikke vite. Dersom din lege/gyn ikke vil henvise deg kan du kontakte vakthavende gyn på sykehuset direkte. Det gjorde jeg da jeg var desperat og jeg fikk komme inn med en gang... Et annet alternativ er å få legen din til å måle hcg i morgen og så igjen noen dager senere. Da ser du om du har den forventede stigningen eller om utviklingen har stoppet opp.

Lykke til, krysser fingrene for deg!:)

Skrevet

tusen takk for svar jenter. syns det er litt vanskelig men håper at det er uskylding syden jeg har vært kvalm i hele dag og sulten. ingen smerter heller. lurer på om det er mulig å se noe på ultralys når man eca 6 uker + par dager?

Skrevet

Du kan ta ul når du er 6 uker på vei ja.

Jeg hadde brun utflod som ikke ville gi seg, og det var en xu (svangerskap utenfor livmora).

Har jeg vært deg ville jeg krevd en ul i morgen, så har du det avklart med en gang!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...