Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg eier et hus sammen med eksen. Men nå vil vi at lånet skal overføres til meg. Noe som vil være bedre for alle parter. Lånet er stort, 3,2 mill. Og jeg er alene med et barn. Huset har hageleilighet, og vil anta jeg kan leie ut for mellom 6-8000 kr. pr, mnd. Jeg tjener ca 400.000 kr i året. Og vil vel få noe støtte som alenemamma? Spørsmålet er om jeg vil klare å sitte med dette alene? Noe jeg tror jeg vil klare. Men spørs om banken er like positiv Jeg har en kjæreste, men han vil ikke flytte inn med meg. Kanskje en gang i fremtiden. Vi har vært sammen i 1,5 år. Dette gjør meg så trist og jeg gråter masse. Kan dere gi meg noen trøstende ord. Er så deppa nå
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 huff da, dette var ikke noe serlig da. du må nok bare gå å høre med banken om hva de mener. det er jo et veldig stort lån, og eventuelt kan du jo selge å kjøpe et hus som er litt billigere. hvorfor vil han ikke flytte inn hos deg etter så lang tid? det var jo litt spesielt. hadde jo helt klart blitt mye enklere om dere hadde vært 2 stk ti å forsørge lånet.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Kan du flytte inn i utleiedelen, og leie ut hoveddelen? Eller tenke på å selge, og kjøpe noe mindre?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Banken vil nok komme med et rungende nei til at du skal overta hele lånet, desverre...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Tror neppe banken vil gå med på at du skal ha et lån på 7-8 gaanger inntekten din. Det er jo langt mer enn de anbefaler, dessuten skjønner jeg ikke helt hvordan du skal klare å betale avdragene pet så stort lån alene. Vi har lån på en mill, og betaler 9000 i mnd, det hadde jeg strevd med hvi vi bare hadde min lønn, som er omtrent som din, i tillegg til alle andre faste utgifter.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Hvis dere betaler 9000 i mnd for et lån¨på 1 mill, må dere ha veldig høy rente og veldig kort nedbetalingstid!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Ja, jeg er veldig redd de kommer til å si nei. Jeg går med en angsfølelse konstant i meg.. Vel det vil ikke bli lett.. Jeg snakket med min bror nå. Og han snakket om å kunne kjøpe hageleiligheten for 1 mill. Vil dette gjøre saken bedre? Jeg vet ikke hvorfor han ikke vil flytte inn. Men det gjør meg trist. Jeg er så ensom og fortvilet nå. Vet ikke hvordan jeg skal makte alt dette alene HI Ps: jeg har 20.000 kr utbetalt i grunnlønn pr. mnd. + prov. på rundt 16.000. Så jeg har klart meg greit med å betale halve lånet hvertfall.. Og stort sett kjøpt meg det jeg vil ha og trenger. Men luksus blir det ikke. Men får jeg noe støtte som alenemamma?
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Jeg tror det vil hjelpe om han kjøper hageleiligheten. Men tror det er på kanten. Bf fikk overføre hele lånet vårt på seg. Lånet er på 2 mill.. Han har akkurat startet for seg selv, har ikke noe tidligere år som han kan se tilbake på hvor mye han har i årslønn. Antatt årsinntekt er vel på ca 300 000 - 350 000. Det var ingen problem det. Lykke til!! =)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Du skal jo ha noe bidrag fra barnefar, en ekstra barnetrygd i forhold til antall barn, og kanskje stønad til barnepass(her går grensen på inntekt på 6G, og det er ca 430-440 000 i brutto lønn). Overgangsstønad får du ikke, for der er inntektsgrensen ca 380 000 brutto i året. Du skal også ha skatteklasse 2, noe som vil gi mindre skatt å betale(ca 11 000 mindre i året). Du vil jo også få noe mindre skatt pga gjeld. Bidraget kan du selv regne ut sånn ca på NAV.no, ved hjelp av bidragsveilederen der. Under familie og omsorg.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 LUKSUS PROBLEM!!! du tjener fett. kan skatte mindre.. kan leie ut!!!! kan kjøpe et mindre hus og leve fett !!! kunne ønske det var meg!!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Ja, kanskje det er et luksus problem. Men det føles ikke så luksus. Jeg har ikke råd til å sitte på huset alene, og det er trist. Jeg er trist pga. kjæresten ikke vil flytte inn. Jeg er trist fordi jeg føler meg så ensom. Jeg lider av depresjon og går på cipramil pga. dette. Får depresjon innimellom.Er redd det er i gang snart. Hater dette.. HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Syns du skal gå til banken, få pratet med en rådgiver og spør om dette med broren din. Om det hjelper på saken din. Spør om det er noe du i det hele tatt kan gjøre, for å kunne beholde huset. Det beste er å bare bestille en time til rådgivning, og prate med dem. Kanskje det letter litt på børene på skuldrene dine etter at du har fått pratet og kanskje kommet på en plan med en økonomisk rådgiver.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #15 Skrevet 22. september 2009 Ja, jeg får vel ta en prat med banken... Gruer meg til det. Har en følelse av at det ikke er positivt. Er så lei meg nå, dere aner ikke. Er knust.. Gråt i hele går kveld. Snakket med kjæresten lenge. Men han vet ingenting. Vet ikke om han vil bo med meg. Sier bare kanskje en gang. Det sårer meg sånn...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #16 Skrevet 22. september 2009 Snakket mer med kjæresten, og nå kan det virke som han er villig til å prøve å bo sammen. Han kan leie ut sin leilighet evt. Håper han ikke ombestemmer seg nå.. Huff, er ikke lett dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå