Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Er det noen som vet om plasser som driver å hjelper familier som har storesøsken som er sjalu på mindre søsken? Nå er minstesøsteren strax 1år og sjalusien er verre enn noen gang...det sliter oss totalt ut. Hun er på henne som en klegg konstant,tuller,tøyser,slår,sparker osv osv...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 vaer taalmodig og konsekvent. Dersom hun store er slem mot hun lille, plasser henne i "naughty spot" (jeg har en i hver etage), la den som har vaert slem si unnskyld og gi en suss og en klem etter hver gang noe har skjedd. vaer superkonsekvent og taalmodig, det har funket her i huset. Det tok sikkert nesten 1/2 ar, men naa er de kjempesnille med hverandreo og deler leker etc. Sier unnskyld uoppfordret og susser og koser (hun eldste er 3 neste maander og hun minste er 19m).
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Eldste hører generellt dårlig etter når hun for kjeft, ser ut som det ikke går inn til henne. Hun er krevende på mange måter, har alltid vært det..men er samtidig god å snill når hun vil mot søsteren..men jeg kjenner nå at jeg er såå sliten av dette,er så stressende..vi kan ikke gå på besøk til noen heller, det blir krig. Vi har "skammekrok"....men vi bruker det ikke hver gang, kan bli flinkere til det ja.. Andre?
Gjest Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Du kan kontakte enten BUP eller PPT (husker ikke hvem av dem), de tilbyr veiledning for foreldre som trenger det. De kan sikkert hjelpe med søskensjalusi også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå