Gå til innhold

Vond/ hard mage på natten, i uke 19


Håper på nytt 34

Anbefalte innlegg

hei dere

 

Jeg har de siste par uker hatt 3 tilfeller av veldig hard mage gjennom natten, som har resultert i at jeg snur meg hele tiden og sover dårlig eller ingenting. Det kommer også innimellom noen kraftige hugg og etter mange timer ender det opp med diare (beklager detaljer), som kan vare rundt 1 times tid. Blir nervøs av det, og skjønner ikke helt hva det kommer av. Kan det være en indikasjon på at jeg ikke har fått i meg nok væske så tarmen er tullete, og er det noen andre som opplever/ har opplevd noe av det samme? I dag resulterte det i at jeg måtte utsette avreise til jobb med et par timer, så hele dagen kommer skeivt ut. men så lenge det ikke er noe farlig skal jeg ikke bruke mye energi til å bekymre meg for forsinket start på dagen, for det er jo trossalt bare en jobb.....

 

Noen med lignede erfaringer og evt gode råd????..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! har det ikke fult så slitsomt som deg, men har merket at jeg blir veldig hard og vond i magen hvis jeg ikke har regelbunden avføring. da blir jeg veldig forstoppet for så etterpå å bli løs i magen. ikke noe gøy, og vondt nok til tross for at jeg i hvert fall sover på nettene.

jeg har måttet legge om kostholdet en del, kuttet ut en del fibrer, spiste veldig mye fiberrik mat tidligare og har alltid hatt fin mage, men nå er det som at jeg ikke tåler det....så kanskje du skulle prøve å spise litt annerledes og se om det hjelper?

et par ganger har jeg blitt så hard i magen at jeg har brukt microlax, det har fungert fint og var ikke så ubehagelig som jeg forestilt meg.

håper du finner ut av hva som kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ikke hjelper å legge om kostholdet syns jeg du burde snakke med legen din. Det er jo helt normalt med forstoppelse og diare, men man slik det er for deg nå så går det jo ut over dagliglivet og kan føre til stress og da blir det jo bare verre. Den berømte vonde sirkelen. Håper det løser seg..

 

Har hatt veldig ustabil mage, men har ikke hatt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg sliter også med vond mage. men det er når jeg våkner på morgenen! har hatt d sånn siden uke 15 ca... er nå i uke 21.. prøver bare å overse det egentlig! for det er ikke et sånn kjempe problem, det varer bare en stund når jeg våkner, så går jeg på do og så kommer det ut veldig mye luft! Lurer kanskje på om det kan ha noe med å gjøre at enten jeg vrir meg veldig om nettene eller kanskje at babyen inni magen min gjør det slik at det skapes en reaksjon som jeg legger bedre merke til når eg våkner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...