Eiren Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Det finnest melkeallergi og melkeinntoleranse. Inntoleranse er mest vanlig og de fleste vokser det av seg når de er rundt 3-4 år. Minsten her hadde kumelkprotein inntoleranse. Har vokst det av seg nå. Sånn generelt vil allergi gi utslett mens ved inntoleranse får barnet vondt i magen/løs mage. Gutten min ble testa ved laktosebelastning på sykehuset. Så kontakt fastlegen å få en henvisning!
KEL1 Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Riktig det som du skriver. I tillegg til å være inntolerant mot melkeprotein kan en også utvikle inntoleranse mot melkesukkeret. Barnet får da grønn avføring og diare. Slik inntoleranse oppstår ofte ifm en infeksjon i tarmen (ofte omgangssyken) som gjør at enzymene der kommer i ulage. Det antas at min lille har fått slik inntoleranse. Denne skal etter sigende gå over av seg selv så innimellom prøver jeg med grøt som inneholder melk for å se om det går bra. Hittil har det desverre gått dårlig men vi er optimister )) Når man er inntolerant mot melkesukkeret kan en forøvring spise bearbeidede melkeprodukter som ost, yoghurt etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå