elli81 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hei Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg trenger av uteklær til en nyfødt? Jeg har termin i begynelsen av november, trenger derfor mye varme babyklær. Har noen hele ull/fleece dresser, men trenger jeg noe mer? Noe vann og vindtett?
strikkemor til 2... Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 hei! jeg har også termin i november! slik jeg tenker å gjøre det, er å bare bruke ullundertøy med fleecs/ulldress utenpå. han ligger jo for det meste i vogn når vi er ute vil jeg tro! og da ligger han i tillegg oppi vogn pose! men hvis du tenker å gå mye med barnet i armene/bæresele, kan det nok være lurt å ha noe vindtett hvertfall.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Hvor kjøper dere hele ulldresser? Finner ikke noe sted. Eneste jeg har funnet er ullbodyer og der er det minste 60 cm..
chiquetita Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Hele ulldresser har de iallefall på nøstebarn, ellers har jeg kjøpt en fin tynn en, innedress eller pysj fra reflex. Joha har også noen har jeg sett. De fra nøstebarn er i ullfleece og er aldeles nydelige
X10ne Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Jeg er førstegangs og har ikke noe særlig erfaring, men andre jeg kjenner sier at det er bortkastet å kjøpe for mye yttertøy til de aller minste. Den første tiden ligger de alltid i vogna (inni en tykk pose) når man skal ut - og der har de det godt og varmt. De jeg har snakket med sier at de bare bruker vanlig innetøy + kanskje en ekstra strikkejakke eller noe inni vognposen. Vann og vindtett er nok mer aktuelt når man evt. skal bære dem i bæresele ute.
lavendelblomst Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg har funnet ulldress på sparkjøp:)
*power* Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Hei Jeg kjøpte nettopp en ulldress på bodyshop, nå er det 20 eller 30% (husker ikke helt) på all ull fra joha der!
Cecilie+Liam Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Jeg har termin 22 okt, og har kjøpt en kjempefin fleecedress på Polarn o Pyret (er ganske dyrt der da, men god kvalitet..), Kjøpte den i 62 og den ser ganske svær ut, men heller det enn at det fort blir for liten. Den er ikke så tykk, så han kan ligge med den i vognen på kalde dager! Den er både vind- og vann tett! Ellers har vi en tykk pose vi fikk med til vogna som han kommer til å ligge i, og dermed trengs det nok ikke noe særlig mer enn varme "innerklær" og evt da den fleecedressen når det er kaldt. Men jeg er også førstegangs og har ingen aning Men tenker det er greit å ha litt til å starte med, også merker man fort hva mer man behøver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå