Har fire go`inger Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde blodtilblandet utflod i helgen. Jeg var da fullgåtte 32 uker. Er dette normalt? Flere som har hatt det? Bør man ta kontakt med lege/fødeavdeling?
MillyMy Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Hadde det får en uke sia. Man så tydlig at det var blod i utfloden. Ringte føden å fikk komme dit. Da sjekket de morkaka å hvordan den lå. Ville ringt å hørt jeg. Det er en gammel blødning sia det er brunt. men all blødning skal sjekkes. Så ring å hør du
Har fire go`inger Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 Tusen takk for svar:) Jeg får se om jeg tør mote meg opp å ringe. Ringte føden for litt over en uke siden også, pga avvikende symfyse-mål hos legen og fikk da en ultralyd. Synes det er litt kjipt å ringe hele tiden, men det er vel bedre å ringe en gang for mye:)
MammatilKaFe Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 RING ALLTID NÅR DU ER USIKKER!!! Så lenge du er bekymret så føler likllenurket dette også. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Det sier de jo til oss på føden også! Jeg har egentlig hatt et problemfritt svangerskap, men har ringt når jeg har følt meg usikker med tanke på at lillegutt i magen kanskje kan bli urolig pga min usikkerhet. Og ikke minst, pga hva det kan være.
♥2 små gull♥ Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 På hjemmesiden til sykehuset jeg skal føde på står denne infoen: Fødeavdelingen kontaktes ved: Rier som kommer med 5-10 minutters mellomrom og er økende i styrke. Hver ri varer ca. 40-50 sekunder og smertene sitter ofte i mage og/eller rygg. Vannavgang: Har du mistanke om at vannet er gått, skal du kontakte oss selv om du ikke har rier. Blødning: Det er normalt med blodblandet slim ved fødselstart. Ved alle andre blødninger - og hvis du er i tvil - tar du kontakt med Fødeavdelingen.
Har fire go`inger Skrevet 21. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2009 Tusen takk for svar alle sammen:)
frøkenfrua Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 jeg hadde også dette da jeg var 32 uker. Ringte sykehuset og fikk time. Da fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon i tillegg til stretokokk B. Så jeg har begynt på en kur... Jeg var også i tvil om å ringe...for en føler seg så masete og over bekymret. Men som andre sier...heller en gang for mye enn en gang for lite.
Mammamø! Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Hvordan gikk dette? Ringte du? Hva sa de? Hva slags undersøkelse får man evt? Jeg er 33 uker i imorgen, og hadde en tanke brunlig utflod på papiret i morges. Nå er det ingenting. Alt virker normalt ellers. Jeg er også sånn at jeg kvier meg litt for å ringe, og også for å bli undersøkt vaginalt unødig..
Mikkemafian Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde dette i forrige svangerskap. Det sto i svangerskapsboken at man alltid skal kontakte lege/føden ved blødning i siste trimester, så jeg gjorde det. Det er jo ikke farlig å ringe... De får selv gjøre en vurdering om de synes det er ødvendig at du kommer inn... Jeg var inne til kontroll der jeg lå med en eller annen kontrollgreie på magen, tror de sjekket om det var rier eller noe sånt. Alt var fint og jeg ble sendt hjem igjen.. Var egentlig ikke urolig faktisk, men når de ville ha meg inn til en sjekk, så reiste jeg selvfølgelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå