Gå til innhold

Hvor lenge har dere følt kynnere og hvordan føles det?


Jahoo

Anbefalte innlegg

Har først siste uken begynt å kjenne det jeg tror er kynnere.. Har 8 uker igjen. Det stikker når jeg resier meg og om kveldene når jeg sitter. kjenner ikke noe liksom øverst i magen der de skal begynne, men merker jo magen blir hard og at det stikker til fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på....hva er egentlig kynnere og hvordan føles det??

Har også ca. 8 uker igjen og de siste to ukene har jeg følt stikk i symfysen (som jordmora kalte det). Det føles som en kniv som stikker og er veldig vondt og ubehagelig. Får det når jeg går og reiser meg....

ei venninne av meg mente det kunne være kynnere....

men er det det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ikke ut som kynnere men kanskje bekkene. kynnere kjennes ut som trykk i magen og at den blir helt hard. du kan da ikke kjenne hvor det er fostervann. jeg får også nedtrykksfølelse og et merkelig sug i magen.

 

jeg er ingen ekspert, så hør med jordmor nestegang du er på kontroll.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kynnere siden uke 20 og når jeg får det kjenner jeg at magen blir steinhard og rund som en ball. Må ofte tisse etterpå pga trykk på blæra. Nå i det siste har jeg fått mer nedpress, men er jo i uke 33 så det er nok ikke så rart. Når jeg kjenner stikkinger i lysken, har det ingen sammenheng med kynnere. Det er nok mer båndene som blir stukket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da er det kanskje ikke kynnere jeg kjenner.. Men bånd som strekkes. Men merker jo at magen blir hard for så mykere igjen så er nok noe som kjer.. man skal kanskje være glad for at man ikke har mange kynnere, men håper jo livmoren øver seg som den skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt til tider mye kynnere den siste måeden (er nå i uke 32) . Det er som det sies over her- magen blir stienhard og av og til, spesielt hvis jeg går og ikke har mulighet å sette meg ned akkurat da så presser det nedover. På kvelden er de kraftigere og kommer ofte selv om jeg sitter helt stille. Våkner også en del på nettene og kjenner da akkurat som svake menssmerter i korsrygg og magen i forbindelse med kynnerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat det samme. Snakket med jordmor og hun sier det er helt vanlig. Har til og med våknet av det, og at jeg får 5-10 ganger på rad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er i uke 31, og har kjent en del kynnere de siste ukene. Jeg har en jente på 3 år, og da jeg gikk gravid med henne kjente jeg ikke noe særlig til kynnere før helt på slutten, så det er jo forskjellig.

Jeg kjenner at magen blir hard, men kjenner ikke så mye stikking. Jeg får kynnere mest hvis jeg er fysisk aktiv, eller nettopp har vært på toalettet. slik er det for meg i alle fall. - denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...