Gå til innhold

Jeg ER gravid.....

Mamma'n til blomsterbarna=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oiooi!

Vi har jo lyst på en til, og har jo ikke gått på noe prevansjon.. Har vært forsiktige, men i august var vi ikke det. Tenkte at om jeg ikke ble gravid nå, så skal jeg begynne på prevansjon, og begynne som lærling..

Men nei, vi er visst veldig fruktbare....

Er kjempe redd, hadde en forferdelig fødsel sist...=((

Gjenstår bare å se om spiren vil klore seg godt fast nå da =)

Blir 20 mnd mellom barna.. Ser her inne at det er mye slit, men også mye glede.... Håper det er mest glede!

Vet ikke om jeg skal le eller gråte!!

Var nok en grunn til at jeg tok meg nær av min eget teite innlegg som jeg fikk en del "pes" for...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :) Du er så heldig! Jeg har kjempelyst på en til,men mannen sier NEI! :(

Jeg var LIVREDD for å føde sist,men det gikk så fint atte :)

Er mest morro her enn ikke morro ;)

Man kan faktisk ta seg nær av ting her inne,det gjorde iallefall jeg her den ene dagen,men hadde bare en dårlig dag :) Er over det nå! :)

Skrevet

Gratulerer med spire! <3

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Det er 20 mnd mellom mine også...heldigvis var elstemann 100% i bhg når jenta ble født og det er jeg veldig glad for :)

Skrevet

Gratulerer da :o)

Hvor mange uker er du nå da?

Anbefaler deg å ta opp dette på første kontroll med JM.

Kanskje du kan også få en JM under hele fødselen. Jeg fikk det tilbudet av min gode og snille JM dengang sist.

Hvis det ble aktuelt kunne vi kjøre og hente henne også kunne hun bli med på fødselen. Kjempekoselig! Hun tilbudte seg det siden jeg var alene og... Vi fikk en god tone under JM-timene. En SÅNN JM vil jeg til denne gang også, men for å få tilbake hun gamle må jeg flytte til Tr.lag, hehe ;o)

Jeg hadde også en jævlig fødsel sist, og.. I tillegg barseltid var et rent helvete som varte i 6dg.

Jeg er ikke redd for å føde, fordi jeg vet årsaken til det som skjedde sist gang. Lit angst for at de skal klippe uten bedøvelse og i tillegg SI det til meg, men.. ;o) Det får man se på.

Jeg er mer redd for å føde på St.Olavs med de sykepleierskene på barsel. Og ammepresset av pleierne.. :o(

Jeg kommer til å ta opp min angst med JM når det er tid for det og anbefaler at du og gjør det.

Lykke til og gratulerer ;o)

Skrevet

Takk=) Joda, jeg ER heldig!! =) Men jeg er også kjemperedd. Noe som er ganske normalt når livet ditt skal forandres enda en gang ;) Tenk så masse glede de får av hverandre da=)

Skal ringe på føden med en gang, skal jo få ekstra oppfølging denne gangen. Så håper de begynner allerede NÅ!=P hehe

Ja, man kan ta seg nær av ting her inne, folk er slemme rett og slett...=(

Men men... Ikke alle er like!

Takk alle sammen =D

Skrevet

4+4 er jeg visst...

Jeg skal få ekstra oppfølging på sykehuset =) Har snakket med hun som var med på fødsel sist =)

Bor i Tr.Heim jeg da, kanskje jeg skal kontakte JM du hadde? Hehe!

Har bestemt meg for at jeg vil (om mulig) ha Heidi Kvalsvik med på fødselen! Hun støttet meg mye på sykehus hotellet, og har fått vite at hun har begynt som JM igjen=D

Da ble jeg kjempeglad!

Fikk bedøvelse før de klippet jeg da =) Men ville ikke vite at jeg måtte klippes, noe jeg fikk beskjed om før jeg ble =/

Huff... Skal jo føde på St.Olavs jeg... Men kommer til å dra fort denne gangen om formen tillater det =)

Takk for innlegget ditt Vålrenga, mye jeg fikk ut av det, uten at du skrev det! Satte igang enda mer tanker i hodet mitt =P hehehe.

Skrevet

Så koselig!! Eg vil ha nr 3 når eg er ferdig med studiene og fått meg jobb men eg må bearbeide mannen min litt hehe.

Har ingen erfaring med dårlige opplevelser på føden men eg kan skrive under på at ein ikkje merkar at dei klipper uten bedøvelse!!! Det gjorde dei på meg med nr 1, JM viste meg ikkje saksa og sa heller ingenting, men eg såg den alikevel eg.....var bare så inne i min egen verden at eg brydde meg ikkje. Fødselslegen var der også da for gutten min ville ikkje, var nr 1, så han dytta han i rumpa og eg hugsar at jm og legen kikka på hverandre, eg trykkte og dei var ganske så unisone i klippet og legen som dytta litt ekstra og ungen var ute på ei pressrie.

Hadde det ikkje slik med nr 2, ho kom som ei kule!!! Eg har også hørt at nr 2 er gratis, i den forstand det er gratis å ha så vondt hehe. Det gjekk veldig mykje fortare for meg med nr 2 enn det gjorde med nr 1. Eg har to år og tre mnd mellom mine.

Lykke til og gratulere med spire!!!!

Skrevet

Hehe, da må du over til Rissa! ;o)

Jeg bodde jo på "ainnjer sia" ;o)

Skjønner ikke hvorfor de må fortelle at man blir klippet, *grr*

Husker når de sa: Vi må hjelpe babyen din ut. Vi må klippe.

Jeg lå bare og ventet på at de skulle klippe og det kjentes godt - bare ti sekunder senere.

Jeg fikk ikke bedøvelse pga det hastet. Pulsen hans var så lav, forstervannet var misfarget, han satt fast, jeg pustet ikke ordentlig ++

Når han kom ut var han kritthvit og søsteren min sa at han så ut som et lik. (Altså, ikke DA, men dagen etter ;o) )

Jeg tror jeg kommer til å dra fort, om jeg føder på St.Olavs igjen. Å være der hvis jeg ikke trenger tror jeg ikke blir aktuelt.

Virkelig ikke.

Så fint at du fikk noe ut av innlegget mitt :o)

Håper du får GOD oppfølging denne gangen. Og det gjelder under og etter fødsel - såvel som før! :o)

Skrevet

Gratulerer!!!

Jeg har 23 mnd mellom mine.. kunne gått hatt de tettere! Mye å gjøre. men mye gøy også!! ;)

Skrevet

Heidi fra føden skal ringe meg når hun kommer på vakt i kveld.. Så da får jeg snakket med henne i kveld eller forhåpentligvis bli satt opp til en samtale snart=)

Godt å høre at dere med tette "overlever" =D

Begynner å synke litt inn nå, og gleder meg til magen kommer =)

Har ikke lyst å gå gravid på vinteren egentlig, men nå er DET litt seint da! Ingen barn kan planlegges til punkt og prikke =)

Har jo heldigvis alt av utstyr stående og en haug av jenteklær. Så får vi bare vente å se hva kjønnet blir! Spennende!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...