Gå til innhold

Når bør man ha eget rom til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man tenker på barnets behov, ikke foreldrene?

Er det greit å ha barnet inne hos foreldrene til det er 1,5 år? Jeg tenker liksom at det ikke er det helt store behovet for barnet å ha eget rom før det leker selv der inne. Men det blir kanskje vanskeligere å venne det til å bo alene når det nærmer seg to år?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har delt rom med mine i mange år på hvert barn. De er i dag velfungerende unger, som sover i egne senger på egne rom;)

Eldste delte rom til han var over 7 år, for vi hadde bare et soverom den gangen.

Skrevet

Jeg delte rom med sønnen min (4) til han var 3,5 år. Det var fordi vi bare hadde et rom. Flyttet til en større leilighet, der vi fikk et rom hver. Så da fikk han sitt eget rom, noe som var ganske stas.

Skrevet

Vi har et rom som skal brukes til barnerom, men foreløpig bruker vi det til noe annet. Håpet er at vi skal kunne flytte inn i hus med tre soverom før hun blir to, så kanskje vi venter med å gi henne eget rom til det. Spørsmålet er jo bare når det blir viktig for barnet og ha eget rom, men jeg vet ikke så mye om hvordan en to åring er. Jenta vår er ni mnd nå, så vi drøyer det i alle fall en stund..

HI

Skrevet

Nei, for barnet er det ikke nøye:)

Skrevet

Barna tenker vel ikke så mye om dem vil ha et eget rom eller ikke. Det er mer vi foreldrene som tenke slikt. Men du kan jo vente til hun er blitt litt eldre, og kan sove hele natten på rommet sitt.

Fins desverre ikke noe fasitsvar på dette.

Skrevet

Spør barnet da vel? Et barn på 1,5 kan ikke svare, og et barn på 1,5 har vel helt greit på rom med mor og far.

Når barnet spør etter egetrom, så er det vel på tide :-)

Skrevet

Ja, når barnet spør selv, da bør man nok ta hintet :)

Det er bare det at det virker som om at det tas for gitt at barnet er på eget rom når det er fylt ett år. Folk har allerede begynt å si: "Ja, nå er det vel ikke lenge før barnerommet står klart"

HI

Skrevet

Vi har dem begge inne hos oss. 3 og 2. Ingen andre sin sak. :)

Skrevet

Sønnen vår var 3 mnd, MEN han sov utrolig dårlig inne hs oss med en pappa som snorka og en mamma som pusta tungt. Flytta han over - og vipps neimen sov han som en stein;) Men jeg hadde jo selvfølgelig tenkt å ha han lengre inne hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...