Gå til innhold

Den lille jenta mi ble bare 24 uker gammel.....


KV

Anbefalte innlegg

Den lille jenta mi ble født for en uke siden, bare 24 uker gammel og altfor liten til å overleve..... Hun hadde alvorlig vekstavvik, og målene på UL viste at hun ikke var større enn tilsvarende 18-19 uker. Fikk beskjed om at det var morkakesvikt som førte til at hun ikke hadde fått nok næring....Får håpe obduksjonen gir oss noen flere svar..... Vet ikke om jeg orker et nytt svangerskap hvis dette kan skje igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler sånn med deg, alt er bare ubeskrivelig vondt når en opplever sånt. vi mistet vår jente for 11 dager siden i uke 39. er ennå helt uvirkelig. jeg tenker som deg at jeg orker aldri gjennom et svangerskap igjen, samtidig er det en del av meg som er helt desperat etter å bare bli gravid igjen. fikk dere beskjed om det med morkaken med ei gang? vi har ikke fått noen svar ennå. obduksjonsrapporten er ikke klar før om 3-6mnd så blir lenge å vente på evt svar- hvis vi får noe i det hele tatt.

vi får ta tiden til hjelp.....en mager trøst. har mest lyst å ligge under dyna til neste vår men det hjelper vel ikke akkurat. har lyst å begynne å jobbe med ei gang bare for at livet skal tvinges til å bli normalt igjen. samtidig kan jeg ikke tenke tanken på å jobbe- skulle jo liksom være hjemme et år nå....

var deres lille jente død ved fødselen, eller levde ho litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sendt til rikshospitalet etter at legen min ikke klarte å måle størrelsen på den lille jenta vår og beregne termin. På rikshospitalet så de med en gang at hun var altfor liten og at det var altfor lite fostervann. De så også at det ikke kom næring gjennom navlestrengen og at det ikke var sirkulasjon i nyrene. Vi fikk da beskjed om at på grunn av sirkulasjonsvikt (pga morkakesvikt) så ville den lille jenta vår dø i løpet av kort tid. Organene ville slutte og virke om kort tid og til slutt ville også det lille hjertet stoppe opp.... Fødselen ble dermed satt igang og jenta vår var død da hun kom ut.... Hun sluttet å sparke et par dager tidligere, så jeg er usikker på om hun døde før eller under fødselen. Vi hadde på forhånd fått beskjed om at det ikke var noe håp om at hun ville kunne overleve...Legen på sykehuset sa etter fødselen at morkaka ikke så ut slik som den skulle. Vi tok fostervannsprøve et par dager før fødselen og sammen med obduksjonen så håper jeg at vi får noen svar. Vi fikk beskjed om at alle resultatene vil være ferdig om seks uker. På en måte så blir det godt å få noen svar, men samtidig så gruer jeg meg til å få vite om dette er noe som kan skje igjen...

Jeg hadde gledet meg så utrolig mye til å bli mamma, så dette her føles helt uvirkelig. Selvom hun var veldig liten, så så hun helt perfekt ut.... Ville så gjerne ha vært mamma`n til denne lille jenta.....

Føler virkelig med deg som har mistet et barn i uke 39! Følte meg så knyttet til den lille i magen min, så det må ha vært helt uvirkelig for deg som var helt på slutten av svangerskapet. Fikk dere ikke noen antydninger om hva som kunne være galt på UL eller etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare våknet forrige onsdag og så var det ikke noe spark i magen. er ikke alltid det er det på formiddagen så jeg var ikke nervøs med en gang. utover dagen skjønte jeg det vel egentlig og vi ble sendt til føden. ble tatt ul og da fikk vi beskjed om at det ikke var liv lenger. har blitt tatt masse prøver av meg og baby i tillegg til obduksjon. ikke fått noen beskjed om hva de tror kan ha skjedd, bare at alt så helt fint ut og at ikke det var noen synlige ting å se. blir noen lange mnd å vente på svar ja, håper vi får vite hva som gikk galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at dere får svar på spørsmålene deres når obduksjonsrapporten kommer. I tillegg så håper jeg at vi begge en gang i framtiden skal få de barna vi ønsker oss :-)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...