Gå til innhold

Glukose-prøven!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bmi på 31 etter 5,5 mnd inn i svangerskapet....og fikk beskjed om å ta den prøven hos legen. Drikke 1 liter sukkervann og deretters itte helt rolig å VENTE i 2 timer. Jeg syntes dette er helt tragisk å måtte gjøre, siden jeg har gått gravid en gang før, veide akk det samme....og ikke noe tegn til diabetes...Noen andre som har tatt eller skal ta denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ta den. Jeg hadde en bmi på 28 da jeg ble gravid, og fikk beskjed om at jeg skulle ta en slik prøve når jeg var i uke 26. Så langt har det ikke vært påvist sukker i urinen min, og det fastende blodsukkeret er veldig bra.

Jeg kommer ikke til å ta den før dette endrer seg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har tatt den, fikk ikke beskje om hvorfor. Var ikke tegn på sukker i urinen, men vekta er vel grunnen til det. Smakte grusomt, men var ikke snakk om en liter, tror det var 2,5 dl og jeg kunne gå hjem, å komme tilbake etter 2 timer. (siden jeg bor så nærme).

Skrevet

du må tenke at dette gjør de for ditt og babyens beste. Legene finner ikke på en hel masse tull for å pine deg...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde glukoseintåleranse i mitt første svangerskap, men hadde ikke sukker i urinen mer enn en gang. ta den prøven du, det forteller legene mer enn den ene urinprøven. selv etter at jeg hadde fått påvist dette hadde jeg ikke sukker i urinen, og barnet mitt ble veldig stort på grunn av dette. De to timene klarer du. Bare å ta med en bok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...