Tilbud med 2 ute Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Har hatt vondt i kjeven i noen dager nå, tror det kommer av at jeg har holdt munnen hardt sammen mens jeg har sovet. Skjønner ikke hvordan jeg har fått til det siden jeg ikke har for vane å gjøre det. Tar meg i å presse kjeven hardt sammen inni mellom. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få mindre vondt i kjeven?
herola Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Er det på bare en side? Kan være kjevebetennelse eller kanskje tennene...
Brunost Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Har det på akkurat samme måte. Fikk en hard skinne av tannlegen for et par år siden som jeg bruker når ting er for ille. Den hindrer tennene i å treffe hverandre om natten, dermed får kjeven også litt avlastning. Syns det hjelper litt, ellers prøver jeg og massere på siden ved ørene. Liksom der kjevebeinet er festet. Det er smertefullt, men jeg kjenner at det løsner opp litt. Har ikke fått noen øvelser, bare massasje og den skinnen. Regner med neste steg er røntgen av kjeven for å se om det er noe galt inni der. Prøv å stresse ned hvis du er stresset, for jeg merker i allefall at stress påvirker kjeven veldig.
Tilbud med 2 ute Skrevet 21. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2009 Er på begge sider, spesielt i hakeområdet, under der hvor tennene møtes.
Tilbud med 2 ute Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Tenkte også at det kunne være stressrelatert, men jeg er jo vant til stress og takler det godt. Ikke noe ekstra stress i hverdagen nå. Gjør ikke vondt å massere der kjevebeinet er festet, så kan vel gjøre det litt nå.
Brunost Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Kan være lurt å ta en tur til tannlegen/legen for å sjekke det ut da. Syns i allefall det hjalp å få skinne. er blitt mye bedre i allefall. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå