SugarIntheMorning Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 er visst lenge siden jeg har vært ute å reist nå... Skal med fly i høstferien. Er det lov å ha med matpakke? Det er bare flytende man ikke kan ha med, er det ikke sånn da?
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 er ikke lov å ta med mat selv, iallefall på utenlandsreiser.
engajente Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Er ikke det lov?? Vi fikk iallefall ha med kjeks og rosiner til ungene, hvorfor ikke brødskiver?
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 hvorfor vet jeg ikke,men det står under alle avtaler/vilkår som følger med når en bestiller billett. så hverken mat eller drikke er lov å ha med på flyet.(alt skal ligge i hylla) og taxfriposene skal være forseglet) men jeg har selv hatt med kjeks og slikt til ungene,og de har ikke sagt noe på det.
SugarIntheMorning Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Kan heller ikke helt skjønne hvorfor det ikke skulle være lov? Har det med penger å gjøre da? At flyplasscafeene og flyselskapene skal selge sin egen mat?
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 helt sikkert. og en del med restriksjoner pga allergi. har vært med på flyturer,der de ikke har solgt peanøtter,feks pga allergi hos noen på flyet.
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbout.aspx?Dynamic_Id=94458#12
Gjest Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Er ikke lov? Det er jo helt idiotisk! Jeg pakker alltid matpakke når vi skal fly. Hvis ikke hadde barna sulta ihjel! Maten du får kjøpt på flyet er jo elendig for barn. Jeg hadde laga stort rabalder om de hadde sagt at ungene mine ikke fikk ta med seg brødskivene med leverpostei altså. Vi hadde ikke overlevd sommerferien uten for å si det sånn... Tre timer flytur med landing midt på natta og så kjøre bil i tre timer uten matpakke til hele familien er utenkelig!
SugarIntheMorning Skrevet 21. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2009 Det er tydeligvis forskjellig fra selskap til selskap. Søkte akkurat på norwegian: http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/faq/Ombord/Kan-jeg-medbringe-egen-mat-om-bord/
SugarIntheMorning Skrevet 21. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2009 Linken virket visst ikke, men det stod i alle fall svar til en kunde at man kunne ha med seg.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Vi hadde med matpakke på flytur nå for en uka siden selv om det står på nettsidene at det ikke er lov grunnet hygiene problemtaikk... Ingen sa noe på at vi hadde med egen mat...
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 ok. da er det nok best å lese på ditt flyselskap,så du vet helt sikkert. men altså, ærlig talt. ta med det du vil,og blir de hakke gærne så tar de det bare i fra deg,eller at du får beskjed om å legge det vekk.
amy_de Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Jeg jobber som flyvertinne og har aldri hørt noe om et forbud mot å ha med egen mat. Mange som har med mat på tur og aldri vært noe problem.
It's all about me Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Jeg har hatt med pannekaker, brødskiver, kavring, kjeks, rosiner på forskjellige flyreiser uten at det noen gang har vært noe problem. de så rart på pannekakene en gang, men da sa jeg bare fort at jeg har et allergibarn som det er vanskelig å finne mat han spiser til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå