Gå til innhold

Privat navnefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt privat navnefest? Altså, bare arrangert navnefest for babyen hjemme, uten noen form for seremoni hos Humanetisk Forbund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det, ja. Hva lurer du på?

Skrevet

Da lurer jeg litt på hvordan dere gjorde det. I forhold til at dette tross alt er en navnefest? Hvordan markerte dere dette? Hvor mange var dere? Hvilken mat? Og noen form for pynt?

Og til slutt, hvor mye penger brukte dere ca. på denne dagen?

Takk for svar :)

HI

Skrevet

Vi inviterte masse slekt og venner med barn og gamle og bikkjer og alt, lånte huset til foreldrene til mannen siden vi bodde trangt og de hadde plass og hage. var vel 25 - 30 stk. Skrev på invitasjonene at det var navnefest/velkommen til verden-fest for xx. Tilfeldigvis klaffa det med det ene barnet så vi faktisk fikk holdt det på navnedagen, i følge kalenderen. Hadde pynta med markblomster på bordene (høysommer), limte forglemmegei på bordkortene. Lagde masse koldtbord/småretter, og som alltid i vår familie hjalp alle til m kakene så det var ikke noe stress. Brukte ikke nok penger til at jeg husker det :) - kanskje en tusenlapp? Lagde sopp-og-skinke-pai, potetsalat og hamburgerrygg, spanske kjøttboller med dip, rosmarin-tomater, spinatpiroger, laks og eggerøre, osv. Ble veldig fint i hvert fall.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Men lagte dere noe spesielt fokus på barnet den dagen,utenom at det var hans/hennes navnefest?

Skrevet

Nei, ikke noe seremonielt - har noen i slekta som ikke kan dy seg for å holde tale, men det er heldigvis av den mer intelligente delen som faktisk ikke blir pinlige. Men alle behandlet vel egentlig dagen som de ville behandlet en dåp, i forhold til både forventninger, antrekk, gaver, etc.

Skrevet

Takk igjen for at du ville svare meg på dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...