Gå til innhold

Alltid ca. 14 dager mellom eggløsning og ny mens??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli gravid og vi har vært skikkelig "kaniner" etter at el-testen viste positivt. Går liksom på do hvert 10 minutt...livredd for at mensen skal komme.

...litt slitsomt hvis jeg skal gå sånn i ca. 14. dager...hehe..

Er det noen som kun har få dager mellom eggløsning og mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er alltid 14 dager fra eggløsning til mens. De som har kortere intervall der, har en forstyrrelse, og det er da ikke normalt.

Skrevet

Normalen er 10-18 dager mellom el og ny mens, gjennomsnittet er 14 dager. Har man mindre enn dette er det unormalt og bør følges opp om man prøver å bli gravid.

Skrevet

Dette har jeg fra en meget erfaren, kvinnelig gynekolog, så jeg vet ikke hva som kan være så mye feil der......

Skrevet

Mitt svar er fra en meget erfaren mannlig gynekolog. Ser ut som de har delte meninger da ;-) Det som virkelig er unormalt er dersom lengden mellom el og ny mens varierer med mer enn +/- 1 dag fra syklus til syklus. Det er like normalt med 12 dager mellom, eller 16 dager mellom som 14 dager, men om man en gang har 12 dager, neste 16 dager, så 13 dager osv, DA er det noe som er galt. Har man 14 dager mellom, så skal det alltid være 13-15 dager mellom (og mest 14 dager), ellers så er det noe som ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...