Håper på nytt 34 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 hei dere Jeg har de siste par uker hatt 3 tilfeller av veldig hard mage gjennom natten, som har resultert i at jeg snur meg hele tiden og sover dårlig eller ingenting. Det kommer også innimellom noen kraftige hugg og etter mange timer ender det opp med diare (beklager detaljer), som kan vare rundt 1 times tid. Blir nervøs av det, og skjønner ikke helt hva det kommer av. Kan det være en indikasjon på at jeg ikke har fått i meg nok væske så tarmen er tullete, og er det noen andre som opplever/ har opplevd noe av det samme? I dag resulterte det i at jeg måtte utsette avreise til jobb med et par timer, så hele dagen kommer skeivt ut. men så lenge det ikke er noe farlig skal jeg ikke bruke mye energi til å bekymre meg for forsinket start på dagen, for det er jo trossalt bare en jobb..... Håper på beroligende svar..........
sillyfilly og Olivia Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Jeg er 23+1 og har opplevd det samme som deg. Skrekkelig hard mage eller skrekkelig diare på natten. Det er veldig vanlig med "tullete tarm" som du sier under svangerskap. Det er hormoner som gjør at musklene i kroppen blir slappere. Og dermed gjør ikke tarmen sin funksjon på riktig måte. Resultat at man blir treg, oppblåst, eller at man får diare. Hvis diareen vedvarer i over 1 uke ville jeg tatt kontakt med lege eller jordmor. Mvh en apotektekniker.
sillyfilly og Olivia Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jeg er 23+1 og har opplevd det samme som deg. Skrekkelig hard mage eller skrekkelig diare på natten. Det er veldig vanlig med "tullete tarm" som du sier under svangerskap. Det er hormoner som gjør at musklene i kroppen blir slappere. Og dermed gjør ikke tarmen sin funksjon på riktig måte. Resultat at man blir treg, oppblåst, eller at man får diare. Hvis diareen vedvarer i over 1 uke ville jeg tatt kontakt med lege eller jordmor. Mvh en apotektekniker.
Gjest Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg har også vært mye plaget med diare, av typen må løpe på do med en gang. Enkelt dager har vært fæle.. I flg min jordmor er det vanlig, og har med tarmens måte å reagere på graviditeten på. Var ganske bekymret en stund, for er så mange om klager over forstoppelse. Men her er det altså motsatt.. men er visst vanlig med begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå