Gå til innhold

Flere som har trøbbel med bananfluer? SE HER!!


juniorsen

Anbefalte innlegg

Jeg var innom en Mega-butikk i forrige uke og da stod det en liten flaske med noe som het Tanaco Frugtflue i fruktdisken.

 

Jeg søkte på navnet, og fant denne siden:

 

http://www.skadedyrshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=121

 

 

Så nå har jeg bestilt meg en slik, og håper at bananfluene fordufter fra kjøkkenet mitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å holde kjøkkenet rent og kaste råtten frukt? Eventuellt spise et som er overmodent? Gå ut med søpla hver dag osv.. Når jeg gjør dette forsvinner fluene av seg selv. Synes ikke noe om å spraye gift rundt på kjøkkenet når det barn i huset... Men, det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder fluene seg unna så lenge vi har null niks stående framme av frukt og sørger for å holde kjøkkenbenken skinnende ren :-) Og dessuten må vi ta ut søppel daglig. Men det er jo egentlig greit det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er dere heldige... Her er det gullende reint, men allikevel kommer dem. Har kastet ut 4 potteplanter på kjøkkenet, siden de visstnok formerer seg i jorden der.

 

Så å ha en bitteliten flaske stående i hjørnet på kjøkkenbenken, gjør meg ingenting, ingen barn som får tak i den heller...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde bare vært så lett å smekke dem så ;o)

 

Har bestilt meg en sånn flaske nå, så får håpe den tar knekken på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fant dette innlegget ifjor, og lagret det!

Jeg prøvde denne lille flasken, og den funket som fy!!

Akkurat bestilt meg en ny, for nå er de her igjen, ser jeg :-/

 

Og før "alle" kommer med "vask, og kast søppel, så forsvinner de", så vil jeg bare si at her er det rent, ikke noe søppel...

Meeeeen har en en treåring som elsker frukt, som gjerne vil ha litt frukt framme til enhver tid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Så bra at den virker.

Men et annet godt tips er å holde sluk og avløp rene. Fluene bosetter seg gjerne i fuktige miljøer. Hell litt klorin/salmiakk i slukene vent 5-10 minutter og skyll med varmt vann et par minutter. Gjør dette 1 gang i uken.

 

Har ikke problemer med bananfluer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går vi ut med søpla MINST en gang om dagen, og det står aldri noe av mat eller frukt framme som kan tiltrekke seg fluer, så trenger ikke alltid å være det som er problemet skjønner du. Har sprayet en gang i år, da mens poden var i bhg, og vi luftet ut hjemme et par timer før han ble hentet.

 

Dumt å komme med sånne utsagn som virker som beskyldinger mot urenslighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra:-) takk for tipset. sliter med mye insekter her, vi bor på landet, mye dyr i nærheten. vasker og støvsuger i ett sett her, men alltid noen som overnatter samme hvor rent det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i det dere skriver om å holde det rent, ut med søppel osv. Men det er ikke alle som blir kvitt de likevel. De formerer seg i potteplantene så mitt tips er å ta ett par dråper zalo i vannet når du vanner dem. Da blir dere kvitt dem. Det med å vaske, ta ut søppel osv holder dem borte men om de har slått seg ned i huset må det mer til enn å ut med søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...