olebrum78 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Vi har bestemt oss for at det skal bli dyr i huset, og kanin eller marsvin står valget mellom... Og to marsvin om det blir marsvin, Hva med kanin, en eller to?
Tante Blås Squaw Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Kaniner trives godt to og to ) To hunnkaniner er det greieste.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Kanin trives sammen to og to. MEN, jeg har hatt kun en kanin og det gikk bra. Men, det kreves at du tar godt vare på den. Jeg er ikke fan av folk kjøper kaniner for så sette de ute. Jada, kaniner er vant til å være ute, men hva er vitsen med å ha KJÆLEdyr, om man bare går forbi kaninene til og fra jobb ++ Kaninener kan bli veldig sosiale og de kan lære seg triks (agility). Det er koselige dyr ) Anbefaler at kaninen/e får et STORT bur. De trenger utfoldelse de også, og et lite bur er ikke no å ha. Jeg ville anbefalt marsvin som førstegangs dyr, når du skal ha en gnager. Kaniner krever litt mer enn marsviner. Søk litt på nettet om kaniner og marsvin. Både sykdommer, fakta, ernæring for de begge ++ slik at du vet hva du går til.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Har hatt 16 marsvin og 1 kanin i løpet av livet, og vil absolutt anbefale marsvin. De knytter seg mer til mennesker / eierne. I tillegg tar de mindre plass, trenger mindre bur, er lettere å ha på fanget osv. Hvis dere kjøper marsvin så kjøp 2 fra samme kull med en gang. Det vil gjøre det lettere for dem. Marsvin er veldig utrygge i starten, så gi det tid. Lykke til med valget.
olebrum78 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Vet dere noe om hvilken kaninrase som er best som kjæledyr?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Nei, men jeg liker best renraset løvehode ) Men, har to erfaringer med den: 1. Den ene ble stelt med av ei 10år gammel jente fra den ble født. Kaninen sov i senga hennes og ble knyttet til jenta og mennesker veldig fort. 2. Ble født ute i ett "hundehus". Mange kaniner sok var der og kullet var på 7. Fra den dagen jeg fikk henne var hun skvetten. Hun er 2år i nov og er blitt litt mer trygg, men fortsatt skikkelig skvetten av seg. Begge er løvehoder.
winneboo Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde kanin i 8 år Hun bodde i bur ute hele året, men det innerste buret stod inn i garasjen, de to andre var ute i lufta. Pappaen min bygde bur til henne så hun hadde tre store bur(ett lunt med lokk på med masse høy inni+ 2 bur som hun kunne løpe frem og tilbake i. Dessuten løp hun fri hver eneste sommer fra morgen til kveld. Stakk aldri av Jeg hadde bare en kanin og hun greide seg fint alene, men hadde sikkert vært hyggelig for henne å hatt en venn, så hvis du vil så hadde jeg nok kjøpt to stykker. Og da to jenter.
Sistah*G07*J09* Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Marsvin!! Har hatt kanin. Var kanskje litt uheldig med den, siden det var ett omplasseringsdyr. Men den var ihvertfall ikke noe kosete, begynte å grave og tilslutt bite meg i lårene når jeg hadde den på fanget. Hoppet bare rundt å gnagde på alt, så kunne ikke ha den løs (laget til og med ett hull i gipsveggen!!). Hadde den inne i ett stort bur, og det var bare arbeid. Måtte skifte/rengjøre buret hver 2.-3.dag, visst ikke så stinket det i hele leiligheten! Så bare slit og ikke noe kos med den ihvertfall. Har ikke noe erfaring med Marsvin, men kjenner flere som har eller har hatt det, og virker som det er mye mer kos i de
Tante Blås Squaw Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Mine kaniner trivdes absolutt best ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå