Mille** Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hva har dere på dere når dere jogger? Har nettopp begynt å jogge, og har ikke investert i "joggeklær", men må man det?
Mille** Skrevet 21. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. september 2009 En ting til, hvor ofte jogger dere?
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Klær? hehe jogger inne da, så ikke så mye jeg trenger å ha på ;o) Jogger ikke så lenge av gangen, det har jeg ikek kondis til enda.. men annnhver dag
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Sina, det er mest behagelig med joggeklær. Jeg anbefaler løpetights, lang nå på høsten. Jeg har morsmelk, så jeg bruker ammeinnlegg av ull under trene-bhn. Så en t-trøye eller ull-trøye avhengig av temp, og ytterst en "missing link" treningsjakke eller liknende. Treningstøy og joggesko kjøpt på sportsforretning er lette og luftige og tilpasset vær og vind og den aktiviteten du bedriver slik at du føler deg passe varm, lett og tørr. Du trenger ikke investere i joggeklær, men det er oftest mest behagelig. Hilsen gammel fotballspiller med 25 års joggeerfaring..
Berta_78 Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Det er ganske irriterende å jogge i uegnete klær, så du gjør lurt i å gå til anskaffelse av noen grunnleggende. Nå på høsten har jeg lange løpetights. Jeg jogger ganske tidlig på morgenen, og nå er det kaldt. Da har jeg langermet og høyhalset ullundertrøye (ikke noe fin, de samme som jeg bruker under på ski..) og en eller annen t-skjorte over. Det viktigste er å ha deilig og pustende materiale. Sikkert lurt med en tynn treningsjakke etter hvert også. Om vinteren har jeg på ca det samme som når jeg går langrenn. Det aller, aller viktigste er imidlertid at du har gode sko, så blir ikke knærne og ryggen et problem. mens alt det andre gjerne kan være gammelt eller kjøpt på salg, er det gull verdt å investere i skikkelige sko. Gå på løplabbet eller lignenede og prøveløp på mølle og så hjelper de deg. Hvis du skal løpe om vinteren, kan du få satt inn ispigger i joggeskoene. Ha det gøy! Løper forresten hver eneste hverdag. Fri i helgen!
Mille** Skrevet 21. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2009 Sko har jeg, skikkelig gode sko. Får vel kjøpe meg en tights da, men føler meg ikke helt komfortabel med tights uten å ha noe langt over. Hmmm....... Takk for svar!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Det hender jeg låner en overtrekksjakke av mannen min. Den er sid og god, rekker meg til under rumpa ;d Glemte å nevne at jeg jogger fra 1-5 ganger i uka (ca 1 times tur), avhengig av været, årstiden, og hvor ofte mannen vil sitte alene med alle ungene.. Joggingen på et minimumsnivå nå siden småtten bare er 3,5 mnd og det har regnet nesten hele tida etter han ble født. Jeg liker best å trene når det ikke regner og blåser kuling. I slikt drittvær går jeg heller en tur. Lykke til med treninga;o)
Mille** Skrevet 21. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2009 Får se om mannen har noe langt ja. ;o) Jogger dere forresten om vinteren? Ute altså?
Berta_78 Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Ja da, det synes jeg er superdeilig! Ullundertøy og overtrekksklær, lue, hals og vanter. Synes der er mye diggere når det er skikkelig kaldt og mørkt enn når solen steker og man snubler i solbadere og grillpølser :-)
Mille** Skrevet 21. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2009 Blir det ikke skummelt glatt da?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Jja, jeg jogger mest om helgene da, det er ikke lysløyper og dårlig med gatelys der jeg bor. Jogger helst lørdag eller søndag tidlig på dagen mens det enda er litt overskudd. ved dårlig og glatt underlag går jeg. passer på å kle på ekstra godt med ullklær/superundertøy innerst. har votter og lue/pannebånd når det er kaldt og gode ullstrømper. Aldri løpe bare i tynn tights når det er kuldegrader! Noen bor der det er mye snø og kan gå på ski om vinteren, men her på sørvestlandet er det mest kuling og regn, evt bittelitt snø eller holkeføre.
2søtesmåh Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 TIghts er ikke et must..Jeg har ofte på mannens joggebukser,- altså litt store overtrekksbukser eller andre treningsbukser...Går helt fint det..Jeg har jogget fast i 5 år,- og kjøpte min første tights nå..FØler meg stygger i den enn i typens alt for stor, veldig velbrukte klær...Og løper akkurat like lett (??) og fort med de som med tightsen...De kostet dog mer enn hva jeg har brukt på treningsklær (bortsett fra sko) ever,- så det er med dårlig samvittighet og følelse av å ikke "være de verdig" jeg tar de på.... For meg er tights forbeholdt proffer,- men å har jeg kjøpt de,- og bruker de..De går vel aldri i stykker heller kan jeg tenke meg.... ALle treningsklærne mine er klær mannen ikke gidder og bruke lenge,r pga de er så totalt umoderene...Grilldress av den gamle, blanke typeb har jeg også,- og de er best!!! varmer godt, er vindtette og samtidig puster de...Skulle lagd slike igjen,-men de er vel for stygge for å komme tilbake.....) Jeg bruker heller tid enn penger på trening,- for å si det sånn..OG selv om jeg har brukt lite penger på treinga er jeg blitt superform ) Har spunget ei løype tilsvarende halvmarathon, trener 6 dager i uka..Og ingen,- bortsett fra mannen, har klaga på klæren mine..Men mye moro har nok naboer av fargeklatten som jogger rundt bygda i tide og utide:o) Men ærlig talt, tror ikke jeg tar meg bedre ut i løpetights og tilhørende "løpejakke":....Sitl vs bekledning blir bare totalt kræsj ) SÅ lykke til...Bare du kommer deg ut, så drit i hvordan du ser ut ihvertfall..Og thights,- oppskrytt spør du meg )
Mille** Skrevet 21. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. september 2009 Så bra å høre da! Kanskje jeg bare venter meg å kjøpe tights før til våren, her har det allerede vært kuldegrader, så da er det jo ikke lenge jeg får brukt den nå i høst uansett. Har en god overtrekksbukse som jeg syns er behagelig å løpe i, men siden jeg aldri har prøvd tights vet jeg jo ikke om det er bedre. ;o)
Berta_78 Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Det er her ispiggene kommer inn i bildet. Du kan enten få festet pigger i gamle sko, eller kjøpe nye sko med pigger i. Det finnes masse bra løsninger. En bonus-effekt når man løper på ujevnt føre, er balansetrening :-)
*Rutletutt* Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Jeg har en "jogge"tights, trenings-tshirt og en tynn type overtrekks-jakke nå som høsten har begynt. Bør nok ha litt flere skift...;o) Jeg prøver å få til 3 økter på ca 30 min i uken, men er ikke alltid det går...;o/
Norwegian by injection Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 Tights, bra sports BH og en tynn langermet løpetopp. Bra sko, drikkebelte og ipod'n er også med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå