*December_Wish* Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 første gang jeg var på ul var veldig tidlig for å sjekke hvor langt jeg var på vei, da hadde jeg selv regn ut at terminen skulle være 1 Februar men fikk satt termin til 8 Februar, så dro jeg på en privat screening ul i det jeg da trodde var i 12 uke, men på den ultralyden stilte han meg framover til 1 Februar igjen som jeg først trodde det var, så var jeg på den sykehus ultralyden nå (der jeg har lest at de mest riktige målene får mann i rundt uke 17 til uke 20, men hu stilte da terminen min fram til 24 januar å sa jeg var enda en uke lenger på vei... blir helt forvirra jeg.. også fordi jeg syns hu ultralyd dama på sykehuset var veldig vimsette å jeg blei skuffa over hvor utrolig dårlige bilder vi fikk derfra.. føler liksom fortsatt at 1 Februar er den riktige terminen da det passer så mye bedre med når jeg sist hadde mens å vi hadde sex osv.. kan det være at den lille gutten i magen min bare har vokst litt fort i begynnelsen? fikk veldig fort mage.. skal jeg stole på min egen, samboers og den private screening ultralyd utregningen, eller skal jeg stole på den på sykehuset? Mvh *en smule forvirra*
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Ville holdt en knapp pa menstermin. Babyene vokser i rykk og napp, og nar flere ultralyder sier forskjellig sa er det fordi de er upresise. Dessverre regner ikke sykehuset overtid for etter at ul termin er utlopt. Konsekvensen er at man gar da altfor mye over tiden.
*December_Wish* Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 ok takk* da holder jeg en knapp på 1 Feb jeg som vi først trodde:)
ellesant Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Jeg har forholdt meg til den ul som er i uke 17-20, og hos meg har det stemt bra. Har fått tre barn, en to dager før ul-termin, en seks dager før og en fem dager etter. Friske og sunne barn alle tre.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 stol på deg selv du ) Jeg fikk beskjed på sykehuset av en lege som undersøkte mitt da nyfødte barn om mor vet best. I følge ul på sykehuset er minstejenta mi født 2 uker før tremin, men hun var 4678 g. Jeg mener jeg gikk 3 dager over, så stol på deg selv du. Lykke til )
jente08&jente2010<3 Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 jeg fikk forskjellige terminer med første:) bare en uke mellomrom da:) men fødte til menstermin, så stoler mest på den denne gangen:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Har du stabile sykluser ville jeg nok ha stolt på mens termin. Sykehus og lege vil nok forholde seg til termin fastsatt på ordinær UL.. Men slik du legger det fam ville jeg alikevel stolt på mens termin. Men husk at også beregning av termin er et gjennomsnitt av "normal" svangerskapslengd (les mer under baregne termin). Så ingen terminer er sikre, og bare 5% føder til termin. Så er det ikke store avvik mellom de ulike terminene, ville jeg ikke tenkt på det. Du er opp i 8 dagers avvik +/-. Hadde det vært opp mot to uker ville jeg vært litt mer oppmerksom. Handler jo litt om når du er på overtid, og evt må bli satt i gang.. Om du feks hadde mens termin 1.feb og UL termin 14.feb, vil man ikke bli satt i gang før mars, og det er jo ikke heldig om den "egentlige terminen er 1.feb.
mamman til to gutter Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Egentlig så er det bare tull å forholde seg til noen annen termin enn den du fikk på ordinær ultralyd. Det er den sykehuset vil forholde seg til når det gjelder igangsetting ol. For din egen del, så er det bare en fordel når den har blitt flyttet den veien i forhold til mensterminen som du mener er mest riktig. De fleste sykehusene venter 2uker over termindatoen med å sette i gang hvis man går overtid og det er egentlig lengre enn man burde gå. Hvis du går maks over, så vil du i forhold til den datoen du mener er riktig være kun 1uke på overtid og det er bare bra for deg og babyen. Hvis du skulle føde for tidlig, så vil de uansett vurdere barnet i hver enkelt situasjon, så det skal ikke ha så mye å si da heller. Uansett, så er det egentlig ikke stor forskjell på mensterminen og terminen fra ordinær UL. Det de sier er at terminen er termindatoen satt på ordinær Ul +/- 2uker og da kommer både mensterminen og akkurat termin satt fra tidlig ultralyd inn under den tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå