Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på en fire timer lang sykkeltur. Er 20 uker på vei. Er det noen som har erfaring med sykkling og mage..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv ikke sykkelet under svangerskapet, men mye ellers. Det er jo veldig individuelt hvor du blir sliten hen. Dersom du blir fort sliten i ryggen kan det jo være ubehagelig osv. Kommer jo ann på hvordan sykkel du har og hvordan du har stilt sete og ratt. Nå vet jo heller ikke jeg om noe om vekten din og hvor stor mage du har fått. Så dette er jo ganske individuelt tror jeg. (blir jo mere vekt for armene ettersom jo større magen er) Men noe som gjelder alle uansett er jo selvfølgelig at det kan gå ille dersom du faller av.

Skrevet

Hei!

Synes i utgangspunktet at sykling går greiere enn gåing selv ettersom man kommer seg lengre med mindre forbruk av krefter. Har kommet noe lenger enn degi graviditeten og merker dessverre at sykling begynner å blir vanskelig teknisk, ettersom magen blir liggende litt mellom bena mens man tråkker. Dermed blir bena (særlig knepartiet) presset utover og belastningen på ledd kan sikkert blir litt gal. Det kan hjelpe å heve styret slik at du sitter mer oppreist, men jeg ville nok anbefale deg en kortere prøvetur før du legger ut på et fire timers økt.

Skrevet

Takk for svar. Leste litt på nettet og fant flere leger som skrev at det ikke var noe i veien for sykling. En lege skrev følgende "Sykling er en gunstig fysisk aktivitet i svangerskapet".

Magen min er ganske stor, men vekta mi er normal. Formen er helt fin, har ingen plager.

Hører gjerne fra andre som har syklet med mage.

Blir det for ille, så får jeg trille:)

Skrevet

Jeg har ikke syklet lange turer, men sykler hver dag (gjerne med sykkelvogn til 2,5åringen), og har trent litt spinning i svangerskapet. Det har gått veldig fint helt til nå (uke 24), men nå har jeg begynt å få vondt i bekkenet, har har måttet parkere sykkelen for vinteren (snufs!!!) Det er sikkert ikke noe i veien for å dra på sykkeltur hvis du føler deg i fin form, men bare vær litt forsiktig - sykling er visst noe av det værste du kan gjøre hvis du har bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...