Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Har vært deppa i en tid....synes eldstemann er veldig krevende for han kjeder seg på ettermiddagene.... har en mann som tar litt for lite initiativ .. plasserer ungene foran tv også minstejenta på 5 mnd....setter seg i sofaen og sovner... eller sitter med pcen.... Greit han har vært på jobb hele dagen, og han er flink med mating/bleieskift/bading... men blir litt skuffet over at han ikke leker med sønnen sin...Jeg er veldig sliten på ettermiddagen i 17 tiden.. derfor velger jeg å hente vår sønn tildlig (14.00) for jeg vil bruke tid med han før energien begynner å dabbe av ( i tillegg sover vesla på denne tiden og vi får litt alenetid) . Vi er ute i allslagsvær jakter på insekter, disser, går tur, spiller fotball osv og koser oss masse! Men min mann og barnets far leker aldri med han....og dette ser jeg sønnen vår merker... når far er i hus gjør vår sønn alt for å få oppmerksomhet... gjør alt han ikke har lov til... Så i går tok jeg det opp med min mann...... og jeg fortalte at på ettermiddagen da jeg er veldig sliten og trenger en liten timeout så hadde det vært fint om han og sønn vår fant på noe sammen... gjorde han oppmerksom på at jeg aldri har sett dem leke sammen...og sa jeg håpet at han ville prøve dette for å se om vår sønns adferdsmønster endret seg.....sa og at han trenger ikke å gjøre de forslagene jeg kommer med men feks noe som han liker som fisking, snekring osv.. Jeg har grudd meg lenge til å si dette.... men jeg var overrasket over svaret... han takket meg for at jeg hadde gjort han oppmerksom på dette... og at han ikke hadde tenkt over situasjonen.... og skulle selvfølgelig leke med sønn sin! I dag når pappen kommer hjem fra jobb skal de i bassenget å bade Pappas initiativ Synes dette var et glimrende eksempel på at det lønner seg å snakke om det istedet for å gå å irritere seg... som sagt han hadde ikke tenkt over at det kanskje var derfor at vår sønn er så krevende med far... Så nå får vi håpe at stemningen blir litt letter på ettermiddagstid her i hus
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Så bra at det løste seg så lett da:) Noen ganger trenger man en påminnelse om selv åpenlyse ting, det gjelder vel oss alle. Du var sikkert flink å legge det frem på en ordentlig måte:)
Tweak Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Kommunikasjon er tingen ja! Og i tillegg det å kunne si ting på en riktig måte, slik at ikke den andre går rett i forsvarsposisjon. Og også ikke holde gørra inne til det plutselig en dag eksploderer. :-) Kjekt å høre historien din HI :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå