Gå til innhold

lage egen baby middag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere som lager egen mat til babyen 6mnd.

hva fryser dere det ned i?

er så i tvil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte sånne små bokser som egentlig er for å lagre pumpet melk i.... avent sine... plastkopp med skrupå låkk.

funker kjempe fint:)

Skrevet

Vi frøys i fryseposer vi.. La posen på vekta, målte opp i gram pr. porsjon og frøys. Men avkjølte maten godt FØR vi hadde den i posen da.(F. eks vannbad) Funka kjempefint det iallefall :)

Skrevet

Vi har enten brukt de avent beholderene, også har vi kjøpt endel på IKEA. De som kan kjøpes for 19kr,settet med maaaange beholdere.

Dette har fungert supert, så er det bare å putte i stellevesken og varme opp når vi er borte. Ulempen med pose er jo at man er avhengig av å ha en skål/tallerken med seg.

Skrevet

Vi tenker lage middagsmaten selv når vi får baby (som er under planlegging nå..) Jeg har derfor startet å samle på glass med skrulokk. Tacosausglass f.eks.

Skrevet

Et tips fra "grønn hverdag" var å fryse maten i isterning-brett, og så evt legge terningene over i poser/annen beholder. Lett å ta opp små porsjoner som tiner raskt.

Skrevet

det isterning trikset virker smart, men når man lager barnemat, så lager man gjerne ganske mye på en gang og da blir det fryktelig mange isterning brett;)

Så funker litt i starten, men blir fort litt mer kløn enn nødvendig. (syntes vi iallefall;)

Skrevet

Jeg brukte små plastbeger, fikk de av svigermor, så aner ikke hvor de kommer fra. Rommet nok ikke mer enn 2-3 dl, men var akkurat passe til en porsjon. Synes de var helt geniale jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...