to gutter og ei jente Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 til dere som lager egen mat til babyen 6mnd. hva fryser dere det ned i? er så i tvil....
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 jeg kjøpte sånne små bokser som egentlig er for å lagre pumpet melk i.... avent sine... plastkopp med skrupå låkk. funker kjempe fint:)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Vi frøys i fryseposer vi.. La posen på vekta, målte opp i gram pr. porsjon og frøys. Men avkjølte maten godt FØR vi hadde den i posen da.(F. eks vannbad) Funka kjempefint det iallefall
NormaJean Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Vi har enten brukt de avent beholderene, også har vi kjøpt endel på IKEA. De som kan kjøpes for 19kr,settet med maaaange beholdere. Dette har fungert supert, så er det bare å putte i stellevesken og varme opp når vi er borte. Ulempen med pose er jo at man er avhengig av å ha en skål/tallerken med seg.
enlitenpågang Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Vi tenker lage middagsmaten selv når vi får baby (som er under planlegging nå..) Jeg har derfor startet å samle på glass med skrulokk. Tacosausglass f.eks.
nea80 Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Et tips fra "grønn hverdag" var å fryse maten i isterning-brett, og så evt legge terningene over i poser/annen beholder. Lett å ta opp små porsjoner som tiner raskt.
NormaJean Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 det isterning trikset virker smart, men når man lager barnemat, så lager man gjerne ganske mye på en gang og da blir det fryktelig mange isterning brett;) Så funker litt i starten, men blir fort litt mer kløn enn nødvendig. (syntes vi iallefall;)
To gull og en på vei Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Jeg brukte små plastbeger, fikk de av svigermor, så aner ikke hvor de kommer fra. Rommet nok ikke mer enn 2-3 dl, men var akkurat passe til en porsjon. Synes de var helt geniale jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå