Gå til innhold

Spray-start i uke 40-41?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

ENDELIG kom brevet, og vi er nå klar for 3.forsøk.

Spraystart 30. sept, sprøytestart 22.okt og UL 30.Okt.

Har aldri hatt så laaaaang regime, men men håper det er en mening med det :)

Er det noen andre som skal i ilden i denne tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har også spraystart den uka. Starter 1. okt med sprøytestart 22. okt og ul 30 okt. Dette er det andre barnet vi prøver på. Var så heldig å bli gravid på 3. forsøk i 2007. Hvor skal du behandles? Jeg hører til i Tromsø.

Synes du at regimet er lang, Jeg stusset over hvor kort det var. Hadde rekordlangt regime sist. 18 dgr nedregulering og 21 dgr sprøyter. Ser ut til at jeg starter på dobbel dose nå for å få fortgang..

Skrevet

Hei :)

Eh.. Hvilken uke er vi i nå? Hehe.. Jeg har i hvert fall begynt på Primolut-kur for å få blødning, og så bestemmes spray- og sprøytestart ut ifra det.. Begynner å spraye en gang i neste uke... Er veldig spent, nå skjer det endelig ting her!! :) Haukeland på oss...

Skrevet

Hei Rypefest!

Vi har akkurat samme regime og vi BEGGE hører til i Tromsø..

Det vil si at vi kommer nok til å ses i gangene der oppe fra den 30. okt :))))

Pussig sammentreff!

Skrevet

Da kan vi jo kanskje ta en kopp kaffe og prate litt sammen. Det bruker å være svært så stille på venterommet. Forrige runde fikk jeg og ei jeg ble kjent med kjeft fordi vi snakket for høyt sammen. Jeg måtte si i fra at det må være bedre at vi kunne le av situasjonen vi var i enn å bare stirre ut i lufta og si ingenting..

KAn være godt å snakke med noen i samme situasjon selv om man ikke kjenner hverandre.

Skrevet

Det hadde vært veldig koselig!

Jeg synes det er laaaange dager der oppe i den tiden mot innsett. Begge gangene har jeg vært, har det blitt 10 døgn på hotell. Huff, det er tungt når mann og barn er hjemme.

Hva er din historie? Har du hatt mange forsøk??

Skrevet

Jeg satser på å reise hjem hver dag. Har en mann som ikke har 8 til 4jobb, så jeg må hjem så ofte som mulig.

Dette er det 4. forsøket totalt. Vi startet for 7 år siden med utredninger før jeg fikk diagnosen PCO for 5 år siden. Startet da med diverse hormonkurer før jeg startet ivf i 2005. Hadde 1 forsøk våren 05, som ble avbrutt pga ferieavvikling ved UNN. 2. forsøk i sept/okt 05, med 1 egg ut og 1 egg inn. Ikke sjanse der vet du. Fikk mens på første dag uten crinone. Startet 3. forsøk januar 07 med egguthenting 9. mars, så et langt regime før noe hendte. Hentet ut 4 egg, 3 befruktet og 2 satt inn. Det siste var dårlig og kunne ikke fryses. Gravid på dette forsøket med snuppa på snart 2. Nå er det søskenforsøk og 1 runde. Kjenner at lysten ikke er helt tilstede da jeg vet hva jeg skal gjennom, men vet at det er eneste mulighet hvis snuppa skal få søsken ;)

Enn du, hva er din historie?

Skrevet

Åh så heldig du e som kan reis heim, da bor du ikke så langt unna Tromsø?

Vår historie er at vi har i utgangspunktet ingen feil, vi er bare de som er så uheldig å havna under gruppen dårlig match.

Vi har prøvd i 5 år å fått barn, men har ikke oppnådd noen graviditet. Startet ivf prosessen i 2005.

I 2007 hadde vi første forsøk, gikk på Syranela-nesespray og Puregon-sprøyte, fikk ut 11 egg, 10 befrukta, men bare 2 delte seg rett og fikk satt inn begge. Ingen på frys. Negativt, mensen kom etter 6 dager ruging!

2008 hadde vi nytt forsøk, Syranela- nesespray og Gonal -F sprøyter, fikk ut 17 egg, 10 befrukta, men bare 2 delte seg denne gangen også, et av de 2 var ikke perfekt. men fikk satt inn begge, dette forsøket endte opp med sykehus innleggelse pga overstimulering og gikk 16 dager på fragmin sprøyte (blodfortynnende). Fikk ruget i 12 dager før mensen kom.

Som du ser så skal vi nå i gang med vårt tredje og siste forsøk, denne gangen skal jeg gå på menopour sprøyter, men har ikke store trua for det. Vil egentlig bare bli færdi med hele Tromsø og finne meg en privatklinikk.

Det skal sies at jeg har en datter på 12 år fra før, så fri for barn blir vi ikke, men vi har bestemt oss for at vi skal koste på oss 3 forsøk i det private. Så nå ser vi oss litt rundt for å se hvem vi skal velge.

Huff det skal ikke være lett dette her...

Skrevet

Nei enkelt er det ikke. Hadde det litt slik som du før jeg ble gravid med snuppa mi, men da satt det som et skudd....

Her er det bare Puregon som funker for meg. Både Menopur og Gonal-F ga dårlige resultater. Starter derfor med 200 IU 22 okt. Det er den dobbelte dosen av hva jeg startet med sist, så jeg er litt spent på utviklingen.....

Vi har bestemt oss for at vi prøver de forsøkene vi får offentlig, og så avslutter vi hele babyprosjeket. Jeg tror ikke det er sunt for kroppen min å strekke det ut i evighet. Men det er det jo opp til de enkelte parene å bestemme.

Har hørt mye om bra om Hausken. Har ei venninne som prøver seg der nå, men har ikke hørt fra henne.

Jeg bor i Hammerfest, men har aldri hatt problemer med å få flyreiser fra NAV. Håper det blir slik denne gangen også. Jeg var drittlei av å bo på hotell sist, Og så vet jeg ikke hvor lenge jeg kan være borte fra snuppa i slengen. Uansett blir det noen netter på hotell.....

Skrevet

Da er uke kommet og vi skal igang med spray.

Onsdag er startdagen for min del...

Skal si det er med skrekkblanda fryd. Blei litt hormonell sist gang... Huff stakars gubbe. hahaha!

Lykke til jenter!

klæm.

Skrevet

Ja nå er det lørdag og jeg har vært på spray siden onsdag. Første gang for meg. Når merker en at hormonene går bananas, eller rettere når merker gubben at hormonene går bananas?

Skrevet

Hei Antiope :)

Jeg har også sprayet siden onsdag.

Dettan e mitt 3. forsøk i det offentlige. Skal starte på sprøyte 22.okt og UL 30.okt.

Når det gjelder de her forbaska hormonene, så hadde ikke jeg noe særlig plager første gang jeg gikk på de, men 2. forsøk derimot... HUFF!

Så du får bare vent å se :)

Vet ikke om du har lest de andre innleggene på denne tråden, men der står vel det meste om min historie..

(Trur æ...)

Du da???

Lykke til....

Skrevet

Hei Irbeka

Jeg er 38 og føler meg nå litt desperat. Vi har også forsøkt å bli gravide i en femårstid uten hell. Jeg var ufrivillig gravid som 17 åring, så de mener at kroppen min kan. Mannen har litt dårlig sæd og følte at han var skyld i det, men legen på riksen mente at den var grei nok. Det er nok som med dere, dårlig match. Jeg har vært en del dårlig det siste året og tiden løper fra meg, samtidig føler jeg det som superegoistisk å begynne med dette. Masse rare tanker som; dette skulle jeg gjort når jeg var ung, er grunnen til at jeg ikke blir gravid helsen min, osv. Jeg tror jo at jeg vil fikse å ha barn, har jo en fulltidsstilling og det går jo. Og er også veldig sikker på at gleden barn gir veier mye opp. Nei huff, jeg blir nesten sliten av den indre dialogen.

Ellers skal jeg begynne på hormonsprøyter den 17.10 og ultralyd den 22.10. Hvorfor har vi så forskjellig tider? Jeg begynnte også på nesespray den 30.09.

Lykke til du også!

Skrevet

Hei på dere :)

Jeg er også godt igang med spraying.. Tror jeg har merka litt til hormonene.. Ble plutselig forferdelig sjalu da jeg så at mannen min smilte og lo til en blondine her om dagen, hehe.. Det var altså en han traff i byen, som han har jobba med.. Huff, da skamma jeg meg over meg selv =P Ellers er jeg ekstremt sliten og trøtt, orker ingenting etter jobb. Har også hatt litt hodepine, hetetokter, skjelving i kroppen... Hva med dere?

Skrevet

Hei Mega83.

Jeg er også på full fart inn i hormonhelvetet. Er ikke så sur ennå, men kjenner at jeg er lettanntennelig ja. Hodepinen og kvalmen er på plass, i tillegg fryser jeg hele tiden. Alt er med andre ord akkurat slik det skal være. Kjenner jeg gleder meg til å begynne å stikke, for da roer alt seg litt.....

Vi får fortsette å øse ut frustrasjonene våre her, så slipper andre å høre på oss..

Skrevet

Hehe, godt med en felles klagemur, ja ;P Blir godt med sprøytestart.. Håper dagen PLUTSELIG er der!! :D

Skrevet

ahh. Blir det bedre med sprøytene? Jeg er fersk og har lite peiling, men humøret har svinget noe ekstremt. Usikker på om det har vært nesespray, men skjønner nå at det har hatt en stor del av skylden.

Skrevet

Nesesprayen kan for noen være rota til alt ondt ja. Det er i allefall det for meg. Jeg blir værre for hver gang jeg tar en ny durj i nesen....

Hurra for stikkinga...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...