Gå til innhold

Veldig forvirret - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde første blødningsdag 9.aug, da jeg sluttet på p-pillen 3 dager før. Etter 3 blødningsdager begynte jeg å ta pillene igjen, for å utsette mensen og som prevensjon. Det resulterte i at noe av mensen avtok, men det kom fortsatt små blødninger av og på i nesten 3 uker. Tok graviditetstest 4.aug, noe som viste negativ. Så gikk jeg til legen samme dagen, og han forklarte kort at denne små-blødningen kommer av forstyrrelser av av/på med pillebruken. Siste pille tok jeg 16.aug. Vanligvis har jeg en mensperiode på 23 dager når jeg ikke går på pillen, og for hver pille jeg har tatt, så blir den 1 dag forlenget. Utfra 9.aug, skulle mensen komt 31.aug (23 dg), men tenkte at jeg trygt kunne legge på en uke pga pille-greiene. Nå er jeg inne på dag 44, og ingen tegn til noe mens. Bare masse graviditetstegn.. Men tok ny graviditetstest på onsdag som var, og den viste "ikke gravid". Tok testen kjapt og hurtig siden jeg var litt sein til et møte, så kan være det ikke kom nok urin på den. Hva skal jeg gjøre? Gå til gyn? Ta ny test? Ringe lege? Begynner å bli litt skremt nå av to grunner.. 1: Hvorfor kommer ikke mensen? Er det noe galt? 2: Om jeg er gravid så er jeg nesten 7 uker på vei.. Trenger virkelig råd nå.. Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å gå av og på på piller for å endre/utsette mensen kan påvirke systemet uten at det betyr at du er gravid. Husker at jeg gjorde det for et par års tid, og det tok flere måneder før syklusen min var normal igjen (jeg var ikke gravid). Samtidig kan det påvirke pillenes prevensjonsevne, noe som kan bety at du kan ha blitt gravid dersom du har hatt sex.

Min beste anbefaling er å gå av pillen i en måned eller to (bruk andre prevensjonsmidler i mellomtiden). Da vil enten mensen komme tilbake som normalt eller du vil teste positivt på en graviditetstest dersom du er gravid.

Dersom du ikke allerede har gjort det - ta en graviditetstest med morgenurin. Om du er gravid i 7. uke vil den være positiv.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Tok det lang tid før du fikk tilbake mensen din?

Skal teste i morgen, siden alle butikker er stengt no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...