Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 vi er blakk og det er veldig lite gøy... kjøper aldri nye klær, går aldri til frisøren...( det vi har av klær har vi fått i gaver) går aldri ut å spiser, til nød ta en bolle på kafe en sjelden gang... eg blir sprø!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg hadde det sånn før. Og jeg vet hvor lite gøy det er. Vil aldri tilbake dit. Er faktisk livredd for å havne der igjen, etter mange år på den måten. Jeg fikk klær i "gaver" av min rause mor, jeg sluttet helt å gå på kafe, der er en grunn til at jeg har langt hår(det har jeg enda, og går fortsatt av gammel vane ikke til frisør annet enn i helt spesielle tilfeller), kjøpte ikke slik luksus som kjøkkenpapir.... ja, alt av småluksus en kan tenke seg var utelukket.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 takk, det er fælt! men ungene har det iallefall godt, det er oss voksne det går hardt utover!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Ja, ikke sant? En kjøper det ungene trenger(om enn til en billig penge), men har ikke samvittighet til å unne seg selv noe som helst. Jeg husker jeg hadde dårlig samvittighet bare fordi jeg kjøpte meg nye og nødvendige truser. Jeg delte kjøttdeigpakken i 2(av og til 3), for å ha en ekstra middag med litt kjøtt....Og ungene fikk det meste av dette... jeg tok smør på spagettien, jeg. Spiste samme pålegg til pakken var tom, for så å kjøpe nytt pålegg. Det gikk endel i ost, for det holder seg lenger enn kjøttpålegg. Ungene fikk ha andre typer alene, og da f eks leverpostei som jeg også delte og frøs til det var tid for ny pakke. Slik at det holdt seg ferskt. Brukte lite shampo og slikt, og dusjet ikke hver dag, for å spare der. Hadde inge hobbyer, og lesestoff var tabu å kjøpe. Det var til og med vanskelig å fremkalle filmer, selv om det kostet bare 99 kr om du ventet 3 dager. Og da fikk en dobbelt sett. Ja, jeg vet godt hvordan det er...... Er det ingen av dere som kan ta en ekstra jobb?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 uff ja det er ikke gøy å ha det slikt, det er sikkert. !! jeg har selv hatt det slik(enkelte ganger enda), men måtte prioritere annerledes enn det jeg gjorde. går dere på sosialtrygd eller uføre eller....? (jeg er selv ufør)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 23:46 og 00:06 her. Jeg var alenemor på den tiden overgangsstønaden var fra ca 4800 til 7000.... mange år siden nå, men jeg husker det godt. Jeg hadde da fra 7000 til 9000 utbetalt alt i alt. Og med 3000 bare i husleie, og så alle andre faste regninger, så sier det seg selv at det var trangt. Klarte aldri strømregningene, de måtte jeg på sosialen for å få hjelp til. Far til ungene var fryktelig vanskelig å få bidrag fra, og reglene var helt annerledes enn i dag. Den gangen var det 11% av hans inntekt, og litt mer for 2 barn(15% om jeg ikke husker helt feil). Og så trakk de litt av overgangsstønaden pga bidraget.... Syke regler, men.... Godt dette er endret:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 ....vi bruker ingenting utenom de faste utgiftene, har barn som er syk og trenger pleie døgnet rundt,men vi jobber så mye vi kan....er så redd vi må selge leiligheten vår, da hadde ungene blitt veldig lei seg...de har venner her....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Har dere grunn- og hjelpestønad? Har dere søkt om omsorgslønn? Bostøtte? med 2 barn og 2 voksne så er inntektsgrensen ca 250 000(+25 000 i de store byene). Og da kan en bruke ligningen som grunnlag, nå gjelder ligningen for 2008.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 nav bruker tid...må vente 6 mnd... er så sliten av å være blakk! har så lyst på en sikker økonomi....sykdom er noe dritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå