Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Skulle virkelig ønske at denne serien gikk da jeg var ung... Er 32 i dag og fikk en del aha-opplevelser når det gjelder egen læring.. Har fått meg høyskoleutdannelse og en bra jobb, men veien dit hadde nok vært mye enklere og ikke minst morsommere ved bruk av riktige innlæringsmetoder. Andre som er beveget av serien??
Gjest Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 ja jeg liker serien godt, trur det norske skolesystemet har litt og plukke opp der. Jeg har selv ikke hatt så store problemer med skolen, annet enn at motivasjonen min hadde lett for å fordufte med andre mere morsomme ting (mere latskap fra min side, men solid igjen nå^^). Men jeg har har en yngere bror som hele veien har slitt og sloss med systemet for å bare komme dit han er i dag.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Vi lærer om alt dette på lærerskole/ppu nå, og har gjort det noen år. Jeg er lærer, og har ikke fått noen aha-opplevelser av læringsstilene som er innført i dette programmet - MEN tror at mange foreldre har godt av å sette seg inn i dette. Når det er sagt, så blir det ofte konflikt i teori og praksis. Vi har 30 elever i klassen - og med all teori vi MÅ igjennom på et skoleår , så har vi dessverre ikke ressurser til å gjennomføre all teori på alle læringsmåtene. Viktigeste er vel å variere så ofte at alle elevene får brukt sin stil, av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå