mylittlecat Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Vet ikke om det har vært tatt opp før i dag, men.... Leste artikkelen i VG om 2-åringen som ble funnet druknet i vannet, og der står det at noen har observert et lite barn leke nede ved vannet... SERIØST, hvis man ser et så lite barn leke i vannkanten går man da IKKE bare videre? Dette ble jeg bare helt matt av altså! Tragisk!
Gjest mammamiatilto Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Reagerte på det samme som deg... herregud, folk må jo ta ansvar om de ser en unge leke alene i vannkanten!!!!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 uff.. synes hele saken er helt grusom jeg.
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Det hadde faktisk vært interessant med en debatt om det rett og slett var straffbart ikke å gripe inn når man ser en 2-åring leke alene ved vannkanten. Jeg tenker da på straffelovens §242 om å forlate noen i "hjælpeløs tilstand". En 2-åring alene ved vannkanten kan muligens betegnes som hjelpesløs. Om man ikke har en juridisk plikt, så har man uansett en moralsk og etisk plikt til å hjelpe. De burde også sjekket at foreldrene var i nærheten.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Jeg tenkte akkurat det samme, Hvis man ser en 2 åring leke i vannkanten alene så går man ikke videre uten å gjøre noe!
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg har tenkt på dette i natt selv, jeg hadde aldri gått forbi et lite barn som er alene ved vannet. Det mennesket som har gjort noe slikt må ha helt forferdelig dårlig samvittighet nå...
Gjest Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Nesten like dårlig samvittighet som festdeltakerne som var ansvarlige for barnet? Hele saken er forferdelig.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Tragisk det som har skjedd.. Men om det er reelt at noen har sett barnet leke i vannkanten, det er jeg ikke sikker på..
Gjest Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Tragisk sak ja. Stakkars foreldre. Jeg har også vansker med å tro at noen virkelig bare går videre hvis de ser en toåring leke ved vannet.
-Lane- Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Jeg tenkte på det samme som dere andre, og har prøvd å finne en forklaring på hvorfor denne personen ikke gjorde noe. Altså.. Selv om noen hadde observert et lite barn som lekte ved vannet, så kunne det jo vært flere barn til stede noen meter fra. Eller voksne for den saks skyld.. Det er ikke sikkert at denne observatøren hadde tenkt over det da, og kanskje tenkt at 2 åringen va i følge med noen i nærheten. Det er jo ikke alt som kommer frem i avisen. Tragisk sak.
tre små... Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 tragisk..! huff... stakkars stakkars foreldre!! kan være som du sier -Lane- at denne personen trodde noen i nærheten passet på.. håper det.. er jo forfedelig om noen ser et barn leke alene ved vannet og bare går videre!!
Gjest Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Ehh...jeg tenker HVOR FAEN var foreldrene til ungen????? passer de ikke på ungene sine når de vet det er vann ved siden av??? DET er hva jeg ikke skjønner med saken.... ja, stakkars foreldre, MEN herregud da....du lar vel ikke en 2 åring vandre alene rundt omkrin på et selskap????!!!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Jeg er enig med neffi her. Det høres brutalt ut, men det er jo sant. Syns forferdelig syns i foreldrene, ingen tvil om det, men dette kunne faktisk vært unngått.
pandabjørn Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Ser nesten ut som foreldrene var mere interessert i maten enn å passe på barnet sitt ! self. er det trist, men når man har en "sikkert" aktiv 2åring så må man ikke glemme å passe på han heller...rart at det ikke var noen av de andre 200 personene som ikke så at 2åringen gikk ut!
CMH Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Dere har kanskje ikke tenkt på at foreldrene til denne 2åringen kanskje er her inne på BAM? Utrolig tragisk hendelse, men det blir dumt å sitte her å spekulere i ettertid om noen så etter barnet eller ikke.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 Tror faktisk ikke de sitter her inne i dag og dibber for å si det sånn... de har nok mr enn nok md sorgen og ikke minst skyldfølelsen sin...
Gjest Macy Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 Tviler på at foreldrene sitter her på BAM i dag...utrolig trist sak, og jeg også synes det er rart at foreldre ikke passer bedre på barnet sitt, selskap eller ikke. Er det vann i nærheten, slipper vi ALDRI barna våre ut av syne.
CMH Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 Så er de kanskje ikke her inne idag nei.. En annen gang var det en tråd her inne om en jente som døde i bhg til noen her, og da var det mange som syntes den tråden ikke burde vært oppe å gått. Synes uansett det er dumt av folk å sitte her å gni det inn at sånn og sånn ville de ikke ha gjort. Ulykken er uansett skjedd, og jeg er sikker på at foreldrene er knust.
HTC Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Det er en forferdelig historie, men det er viktig å huske på at man kan miste barnet sitt av syne, uten at det betyr at man er totalt uforsvarlig. Når min yngste var 2 år, så var vi i konfirmasjon. Vi var ca 35 gjester. Vi sitter inne i stua og spiser og koldtbordet står inne på kjøkkenet. Jeg ser jentungen leker med dukken sin i nærheten av min mor, noen bord bortenfor. Jeg går da inn på kjøkkenet for å hente mere mat og blir stående der litt å snakke med andre i en 5 min tid. I mellomtiden kommer en eldre slektning bort til mamma og begynner å snakke med henne. Mamma har heller ikke lagt merke til at jeg har gått på kjøkkenet og barnebarnet sitter jo fint å leker med dukken sin på sofaen rett bak. Hele familien er samlet innendørs. Så har tydligvis min datter bestemt seg for å gå ut alene. Ingen ser henne. Når jeg kommer tilbake til stuen, ser jeg hun er borte. Jeg leter umiddelbart og finner henne ute i huskestativet. Her gikk alt heldigvis bra. Det er fort gjort å tro alt er ok, når alle er samlet innendørs. Jeg tenkte ikke på å gå bort til moren min for å spesiellt be henne passe datteren min når jeg gikk på kjøkkenet. Hun satt jo så fint og lekte og det var fullt opp av familie rundt henne. Jeg ringer heller ikke til naboen for å be henne om å passe barnet mitt, når jeg er alene med henne og skal kun gå fra stuen til kjøkkenet. Uansett, jeg har lært at jeg heretter ber spesifikt folk om å se etter barna mine, når jeg er i større forsamlinger, selv om det bare er familiesammenkomst innendørs. Det er lett å tro at "alle" passer på barnet ditt, men problemet er at "alle" tror at noen andre har kontroll. Jeg kan likevel godt forstå at man kan miste oversikten en liten periode, når man faktisk føler at man er i ett trygt miljø, med kun venner og familie samlet innendørs. Det kan godt være det var det som skjedde med den historien vi leser om i media nå. Jeg har bare uendelig vondt av de.
Bunnies by night Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 Uff... jeg får helt vondt i magen... Stakkars stakkars familie... Helt utrolig hvis noen faktisk har sett et så lite barn leke alene uten å gripe inn...... herregud!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå