Blåmandag¤ Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Vi skal gifte oss i november, på en ambassade. Tenkte å ha et lite selskap for venner og familie til sommeren. Må vi servere mat, eller holder det med avsindige mengder kaker? Og kaffe/brus? Ikke noe alkohol, så kjip er jeg.
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg ville hatt noe mat jeg da. Hva med å grille et helt lam?
Ranveig R Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Det kjem an på kor lenge selskapet skal vare. Om det er meir enn 3-4 timar ville eg servert noko, viss gjestane har eit stykke å reise blir det for lang tid utan ordentleg mat. Du er ikkje kjip fordi du ikkje serverer alkohol... Vi hadde "heildagsbryllaup" utan alkohol vi, av ulike grunnar. Hadde det rasande festlig heile dagen )
Blåmandag¤ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2009 Jeg vil gjerne bli kvitt dem igjen fortest mulig. Neida, men det blir ikke store greiene. Det er bare for å feire litt, det var visst noen som følte seg snytt for bryllupsfeiring. De får vel få litt mat da.
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 For øvrig helt enig i at det er absolutt ikke noe problem uten alkohol.
It's all about me Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Når det gjelder brylluå ville jeg heller ha droppet kakebordet og hatt middag framfor omvendt. Synes litt mat er en selvfølge i slike selskap hvor dette er vanlig flesteparten kommer med tom mage. Jeg blir dårlig av bare kaker da.
Blåmandag¤ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2009 Tja, da må jeg overtale noen andre til å være grillmester.
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Det er da vel også meningen:-) Kan ikke venninner av moren din stille opp f.eks?
Blåmandag¤ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2009 Kommer venninnene til moren min også? Hihihi. Lam hadde gått an, må bare bestemme hvor vi egentlig skal være.
HTC Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 jeg er ikke spes glad i kaker. Jeg ville blitt i mye mere festsemning med rundstykke med gulost enn bløtekake =)
Endelig mamma!! Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Siden det "bare" er fest og bryllupet allerede har vært: Tenn på grillen, still med tilbehør (potetsalat, salat osv.), og la folk ta med seg det de har lyst på av drikke og grillmat og grille selv. Er sikker på at dere kan få lånt et par griller av venner/ familie så det blir plass. Koselig og ufolrmelt ))
Gjest Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Enig med Endelig mamma!! Eller så kan dere ordne noe tapas-fingermat som er enkelt både å lage og servere. Sats på noe som "ordner seg selv" og som bare er å sette frem :-) Som f.eks suppe av noe slag med masse brød til når gjestene kommer også fest og kaker etterpå. Trenger ikke å være så avansert.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Ps. Jeg hadde blitt verdens lykkeligste om jeg kom til et "avsindig kakebord". Er nemlig hundre ganger mer glad i kaker enn mat, men det virker som jeg er i solid mindretall her ;-)
Mrs. Bouquet Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Vi skal gifte oss neste måned og siden bryllupet ellers blir enkelt så tenkte vi å slå til med 5-retters middag og egne barnemeny. (kommer en del barn, og vi skal begynne festen kl. 15 og slutte en god stund flr midnatt). Jeg tror vi ikke kommer til å ha mer enn 1 kake og heller en god del utvalg i drikke og snop og chips. Er ikke så glad i kaker selv, og det er bare for å ha noe til kaffien for de som er kakemennesker. Jeg hadde vært mer glad for en fancy middag enn et kakebord, men det er jo meg. Dere må gjøre som dere har lyst til, er deres dag.
Pirkeanonym Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Vi hadde en treretters middag, hoppet over kaken. Vi ville også at gjestene skulle gå fort.. Hehe.. Hadde bare foreldre og forlovere da. Resten av familie/ venner følte seg snytt for en fest, men det får de bare føle! Det går jo an å ha forrett, middag og ei kake til dessert?! Min søster hadde bare kaffe og kaker da de hadde giftet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå