Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Har glemt det der jeg...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Da jenta mi var i våres sjekket de syn i alle fall, om hun kunne gjenta setninger, finne igjen ting på et bilde og forklare konsekvensen av enkelte av tingene hun så på bilde (feks kran ved badekar som stod på - hva skjer om de ikke skrur av), peke på bilde av en hund som var over, under, foran, bak osv hundehuset, og så tegnet hun noe, men husker ikke hva *guppyammehode*. Er nesten litt glad for at jeg ikek visste hva jeg gikk til, for jeg fikk meg noen positive overraskelser. Feks at da M skulle gjenta hva hs sa og hs plutselig gikk fra å snakke dialekt til å snakke bokmål bare kikket hun rart på henne, hehe. Ikke fordi hun ikke skjønte hva hun sa, men mer sånn "hvorfor vil du ha meg til å snakke på den måten da?? du snakket jo ikke sånn i sted, raredama" Neida, fra spøk til alvor - hun kunne mer enn jeg trodde og det var stas. Ellers kunne jeg vel vært troende til å "øve" først. Men 4årskontrollen tok lenger tid enn jeg trodde, tror vi var der over en time.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 Takk for svar
Holly❄️ Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Spennende!! Men er dette 4 årskontroll eller 5årskontroll? Jeg fikk brev i går om at sønnen min skal på 5 års kontroll, eller førskolekontroll... Er det det samme da?
Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 må man bestille dette selv eller kommer det automatisk innkalling?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Tror ikke det er det samme - aner ikke med 5års..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Automatisk her i alle fall )
Raych Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 hehe, husker det med gjentakelse jeg også. Helsesøsteren her snakker nordlandsk, og vi trøndersk. Jenta gjentok ordrett setningene med den nordnorske uttalen til og med. Helsesøsteren ble mektig imponert da. Ellers var det syn, hva som er størst, minst, mellomst etc. Foran, bak, oppå, inni, under, på osv. På noen bilder skulle hun fortelle hvor mange ansikter for eksempel (et bilde var det to barn som så seg i speilet). Hvor mange gutter, jenter etc. Da var poenget å ikke regne med de i speilet. Telle ting. F eks gjerdestolper på et bilde. Stolpene var i mange farger, og så skulle hun bare telle de blå, bare de røde, de røde og blå, alle de som ikke var rød og blå etc. Legge puslespill på tid. Balansere på et ben, hinke osv. Det var faktisk veldig mye de skulle gjøre på 4 årskontrollen. Tok en times tid. Hos oss var det slik at helsesøsteren kun henvendte seg til jenta for å se om hun kunne føre en samtale, svare på spm, se konsekvenser, se logikk/ulogikk i bilder etc. Utrolig hvor mye de kan i den alderen i alle fall. Så var det selvfølgelig høyde og vekt og syn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå