Gå til innhold

Dere som har barn som sover en lur på dagtid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sover barnet?Har en gutt på snart ett år, som nettopp har kuttet ned fra to til en lur på dagtid. Før sov han kl 09-11 og fra 14-15. Han står opp halv seks-seks. Dermed er han veldig trøtt kl 09. Og sover da fra 09-11.Men vil ikke sove mer på formiddagen. Han legger seg kl 19, men fra kl fem-seks om ettermiddagen er han veeeldig trøtt og det er et slit å holde han våken! Går det seg til? Tenkte å drøye luren hans lenger ut på dagen, men er vanskelig når han står opp halv seks om morgenen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

in datter står opp i halv 8 tiden om morgenen, og sover i barnehagen fra rundt 12 og utover til hun våkner. men når hun er hjemme sover hun ikke før 14 =) hun er da snart 20 mnd ;) men på grunn av problemer om kvelden får hun max sove i en time på dagen :)

så hvis du prøver å få han til å holde seg våken til rundt 10-11 tiden og se hvor lenge han sover? så kan du veø drøye det litt etter litt =)

Skrevet

Blir jo litt dumt den første perioden med bare en dupp, men det går seg til;)

Lille knott på 16mnd sover fra ca 12-13 nå, men da han begynte med en dupp var vi heldige hvis vi klarte å holde han våken til 10.30--11-00

Jeg hadde lagt han når han var tydelig trøtt også kan han kanskje heller legge seg litt tidligere på kvelden?

Knotten her legger seg kl 18.00 han og sover til 08!

Det er faktisk noe i det at jo tidligere de blir lagt-jo lenger og bedre sover de!

Det er hvertfall vår erfaring med alle 3:)

Skrevet

Gutten vår er 18mnd. Før han begynte i barnehagen, stod han opp ca halv åtte og sov formiddagsluren fra ca halv elleve til ca ett. Nå som han har begynt i barnehage, står han opp ca halv åtte, lur fra kl. 12.00 - 1400 ca. Sovner da for kvelden mellom halv syv og halv åtte.

Kjenner meg litt igjen i det du skriver da gutten vår var rundt ett år. Du kan ikke prøve å legge han klokken 18.00 da? eller vil det føre til at han står enda tidligere opp tror du? Uansett så vil dette gå seg til etterhvert:)

Skrevet

Datteren min på 16mnd er hos dagmamma å hun sovner rundt 11.30 å kan sove fra 2timer-3timer. Hun vekkes ikke,sover til hun våkner.

Legger hun 19.00 å står opp fra 06.30-07.30 siden jeg skal på jobb..

Hun sluttet tidlig,rundt 9-10mnd med 2dupper,så har holdt på lenge med 1dupp på dagtid.. Har og opplevd at hun ikke har sovet noen ting i løpet av en dag også...

Skrevet

Jenta mi er 12,5 mnd. Hun står opp rundt 7 og sover fra ca 11.15 - 14.30. Legger seg klokka 19. Gikk fra to til en lurer fordi hun ble så vanskelig å legge til 2. lur, og dermed rett som det var gikk fra 10.30 - legging uten å sove. - ble overtrøtt og umulig å få i seng.

Merker alt at hun er mer opplagt klokka 10 nå enn for et par uker siden, så det går seg nok til. I starten måtte vi legge halv elleve - i barnehagen legger de halv tolv, det er helt passe.

Skrevet

11.15 - 13.15 skulle det stå. Det får være måte på;)

Skrevet

Ja, jeg ble grådig misunnelig der altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...