signe maten Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Vil lage meg ei liste over ting som må gjøres - også ting man gjør sjeldent. Deretter skal alt lages til ukeslister og vår og høstrengjøringslister - så blir det lettere for sånne husmornek som meg å gjøre litt innimellom istedenfor disse berømte skippertaka! Pluss at det er lettere å sette i gang en mann som mener det er liiite som skal til for å holde huset i orden (greit for han å si som "rydder" alle tingene vi har inn i skaper og skuffer og aldri rydder inni skapene og skufene ). Skal vi lage en sammen? Jeg kan begynne med det jeg kommer på i farten. Tørke støv Støvsuge/moppe Vaske vasker, do, dusj, badekar rydde, rydde, rydde vaske inni komfyr, mikro, kjøleskap sortere i skaper (tørrvarer) rydde i kleesskap vanne blomster vaske opp vindusvask vaske bak/under dusj/badekar støvsuge under sofaputene ta ut asken fra ovnen vaske vifta over komfyren rense kaffetrakter og filter i oppvaskmaskina kjøre rens i oppvaskmaskin og vaskemaskin oj, jeg tror ikke jeg kommer på noe mer nå. Har fått med litt som må gjøres daglig, litt ukentlig og litt sjeldnere. Feel free to fylle på
-MtG- Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Kan du ikke skrive bak hver ting sånn ca. hvor ofte det bør gjøres sånn at jeg blir klok? Hvor ofte bør man kjøre rens i oppvaskmaskin og rense trakteren f. eks? Skikkelig lur tråd. Jeg har faktisk tenkt mange ganger at jeg skulle laget meg en husarbeidskalender, for jeg er helt håpløspå sånt. Tenkte å skrive inn forkjellige ting på forskjellige datoer sånn at jeg vet hvajeg skal gjøre hvilken dag. Sann ca..
signe maten Skrevet 20. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2009 hehe.. Jeg er jammen ikke sikker selv. Jeg har lest på den rensegreia til kaffetrakteren at det burde gjøres hver 14 dag ved vanlig bruk. Vi bruker den lite - så en gang i mnd? Jeg er ikke så lur på dette selv heller men vil kanskje si det sånn (skyt meg hvis jeg er heelt på viddene da ) Tørke støv (kan man jo gjøre hvert tiende minutt - men kjapp runde på de mest synlige flatene annenhver dag? Litt grundigere en gang i uken?) Støvsuge/moppe (Avhengig av hvor mange barn og hvor mye gris. Her i huset hver andre dag) Vaske vasker, do, dusj, badekar (en gang i uka) rydde, rydde, rydde (hele tiden) vaske inni komfyr, mikro, kjøleskap (her er anbefalingene sikkert en gang i uka. Men en gang i mnd må vel holde??) sortere i skaper (tørrvarer) (en gang i halvåret -har jo litt oversikt..kanksje? ) rydde i kleesskap (rydde system en gang hver 4.mnd - rydd og kast/rydd vekk en gang i året?) vanne blomster (ehm. mer enn en gang i mnd:P daglig, ukentlig avhengig av hvile planter man har) vaske opp (etter man har laget mat) vindusvask (hvis jeg får til dette to til tre ganger i året er jeg fornøyd!!) vaske bak/under dusj/badekar (?? aner ikke, to ganger i året? tre? Fire?) støvsuge under sofaputene (annenhver uke og ved behov) ta ut asken fra ovnen (når det er fullt - ca 4 -5 ganger i løpet av fyringssesongen) vaske vifta over komfyren ( 1 gang i mnd?) rense kaffetrakter og filter i oppvaskmaskina (ca hver 14 dag?) kjøre rens i oppvaskmaskin og vaskemaskin (ca hver 14 dag?)
signe maten Skrevet 20. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2009 Og husarbeidskalender! Hvorfor er det ikke laget en fiks ferdig en man kan kjøpe på butikken? Stryk det som ikke passer og fyll inn det som mangler, liksom
-MtG- Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Tusen takk for hjelpen. Ja, husarbeidskalender burde vært å få kjøpt. Hehe, bare å slå seg løs om man vil tjene litt penger:)
2smågull Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 rens til vaskemaskina er forresten annenhver mnd..
HTC Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 flylady.com Sett dere inn i denne og følg denne, huset blir tipp topp til enhver tid! Dette fungerer som en ferdig kalender ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå