partyoffive Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 har 2 ballettimer rett etter hverandre i morgen kveld. Mannen kommer ikke ut av et sent jobb mòte. Full kræsj med 1.kl foreldremòte...Hmm? bare undrer på hva folk flest ville prioritert? helt ny til skolemòter. Har ingen spes. spm heller. Henter direkte etter timen 2x i uken, så jeg har andleding til og ta opp ting direkte med lærerene evt. lener litt mot ballett...jentene elsker det, og det koster flesk!!! Dere?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 foreldremøte..jeg synes folk som ikke møter opp på det er utrolig sløve..
Mille** Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Foreldremøte, er jo ikke akkurat hver uke, imotsetning til ballet ol. ;o)
partyoffive Skrevet 20. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2009 Slòve..? Altså jeg VET om mòtet. Har ikke glemt det bort eller ikke fått med meg at det er mòte liksom. Jeg har agendaen over mòtet, og pròver og vurdere viktighetsgraden med og gå på dette mòtet for oss og for vårt barn. Eller synes du at jeg skulle gå bare for og vre hyggelig? Vet ikke om det var riktig ord, men jeg tok poenget.
Kamomille Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Ville helt klar valgt foreldremøte. Jeg synes det er kjempeviktig å vise engasjement. Foreldremøte er ikke i første rekke for at du skal få stille spørsmål, men fpor at læreren og evt rektor skal kunne ta opp ting vedrørende klassen og skolen på generelt grunnlag. Det er etter min mening veldig viktig å være med på slike møter. Du får vite hva klassen og skolen prioriterer og hva du som froeldre bør være oppmerksom på; det være seg mobbing, info om hvordan ting fungerer på skolen med klassen, men lekser, med læring etc etc etc. Du får også anledning til å være med i diskusjoner med de andre foreldrene om ting vedrørende klassen og skolen. Så lenge du også er helt ny i skolesituasjonen bør du absolutt delta på foreldremøte!!! kan du ikke spørre noen andre foreldre om jentene din kan slå følge med de til balletten?
Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Ja hva er mest viktig for deg? Du spurte og fikk svar.
partyoffive Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2009 Desverre ingen andre foreldre som har jenter i samme ballett klasse. Ellers hadde det vært lòsning nr.1. Takk for svar jenter. Ikke helt sikker på hvorfor jeg spurte..he-he. Takk uansett☺
Ranveig R Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Hadde nok prioritert foreldremøte ja.
Bunnies by night Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Foreldremøte. En av de tingene man bare prioriterer synes jeg:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 .. dessuten legger lærerene som regel ned litt tid og arbeid i foreldremøtene og jeg synes det er utrolig frekt å ikke møte opp når man faktisk kan!
Mor di! Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Uten tvil foreldremøtet. Det blir gitt viktig og relevant informasjon nå når det er barnets første skoleår.
Blåmandag¤ Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Foreldremøte. Særlig når det er for 1.klasse.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Går du på ballettime eller trener du ballerinaer? Jeg hadde gått på balletten, men nå elsker jeg dans selv. Kan du ikke få foreldrene til et venn av barnet ditt til å gi deg et referat dersom noe skulle være veldig viktig?
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 Synes det er ekstremt viktig med foreldremøter på skolen. Kunne vært mer tilbøyelig til å hoppe over et møte i barnehagen om det var noe annet som var viktigere, men ikke på skolen. I barnehagen har man langt jevnere kontakt med barnets omsorgspersoner. Så jeg ville nok ofret balletten. Sorry.
elskerlivet Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Jeg vill eogså gått på foreldremøtet, komemr fort opp endel diskusjoner, som kan være VELDIG greit å få ta del i. Spesielt viktig i 1. klasse. Jeg går glipp av foreldremøtet i 2.klasse nå denna uka da vi drar på ferie i morga, møtet skulle vært i forrige uke, men har blitt flyttet, og det irriterer meg grenseløst, vet av erfaring at det som står i referatet IKKE kan sammenliknes med å være der selv. Nå i 1.klasse er det jo også viktig å bli litt "kjent" med de andre foreldrene.. Du har ikek en som kan være "barnevakt" som kan ta de med da??
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 foreldremøte! Du gir desverre et dårlig inntrykk om du ikke kommer.
2søtesmåh Skrevet 21. september 2009 #22 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde sagt fra til lærer at jeg ikke kom..Antar det er et fellesmøte?? Hadde det vært for oss foreldre og lærer om vår tbarn hadde jeg bedt om å fått det flyttet.. Men jeg synes fysisk fostring er veldig viktig da, og velger og prioritere det både for meg selv og barna ofte...Det er vurdering vi tar gang til gang når det er kræsj. Men sier alltid i fra...Den dagen blir det vanskelig.. Tror mange lærere setter pris på det da,- dessuten så vet vi ikke om det er LÆRER som har ordnet, eller om det er foreldrekontaktene som har satt opp møtet...Uansett, si ifra til de ansvarlige,- om det er snakk om arrangement og evt sette opp hjelp til det så kan man jo melde seg frivillg til ønsket oppgave,- for å "plastre såret":. Mange måter og ta tingene på, men vær ærlig iallefall. Det verste er de som ikke kommer og ikek sier fra,- og som kjefter om de blir satt opp til oppgaver på evt arrangement, forde de "Ikke var på det møtet".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå